Wielu, którzy dopiero stają przed wyzwaniem pozycjonowania sklepu internetowego, zastanawia się, czy wysokie koszty są tego warte. Już na samym początku należy sobie powiedzieć – zdecydowanie tak! A dlaczego to tyle kosztuje? Bo pozycjonowanie nie ogranicza się do jednej czynności, jednej korzyści i jednego etapu. To złożony proces, który prowadzi do zwiększającej się liczby klientów, ale tych najbardziej wartościowych. Tych, którzy podejmują zakup, a nie jedynie oglądają stronę, na którą natknęli się przypadkowo.
Długoterminowe korzyści, które są warte każdej złotówki
Dzięki dobrze zaplanowanemu pozycjonowaniu, sklep pojawia się coraz wyżej w wynikach googlowskich. Im wyżej, tym lepiej, bo zdecydowana większość odbiorców, szukając wedle konkretnego słowa kluczowego, fizycznie klika w kilka pierwszych wyników wyszukiwania. Strona, ale i sklep, które znajdują się na samym dole wyników wyszukiwania lub na kolejnych podstronach, nie zainteresują, niezależnie od posiadanego towaru czy usługi. Jakość produktów czy usług, sposób ich prezentacji i podejście do klienta – bez tego się nie obejdzie, ale to wciąż za mało. To co ‘naj’ nie zostanie odnalezione, jeśli pominie się proces pozycjonowania.
Dlaczego pozycjonowanie warte jest każdej złotówki? Bo przynosi długoterminowe korzyści. Klient przeznacza miesięcznie założony budżet na działania podejmowane przez freelancera czy agencję, a dobry plan zaczyna w końcu działać. Doprowadza do konwersji, coraz większej liczby klientów, którzy są przyciągani nie tylko produktem czy usługą. Jak dokładnie wygląda proces pozycjonowania i które jego elementy są kluczowe, można się przekonać czytając artykuł https://www.blog.gdaq.pl/2018/02/skuteczne-pozycjonowanie-sklepu-internetowego-krok-po-kroku/.
Co jeszcze z długoterminowych korzyści? Budowana jest marka. Większa liczba klientów zaczyna ufać, poleca sklep innym osobom. To ponownie przynosi następnych odbiorców. Zarówno tych, którzy zastanawiają się nad zakupem, bo poszukują konkretnego rodzaju produktów, jak i tych, którzy dotąd nie byli zdecydowani na zakup, ale poczuli się zachęceni. Na swój sposób sklep zaczyna ich kusić. Przecież kupujemy nie tylko rzeczy niezbędne, potrzebne do codziennego funkcjonowania, ale i te, które po prostu nam się podobają lub mają ułatwiać, na przykład wykonywanie pewnych czynności.
Sklep, który staje się doskonalszy
Pozycjonowanie sklepu internetowego nie obejdzie się bez contentu. To treści budują sklep, pozwalają tworzyć kolejne strony i podstrony, na których jest miejsce na frazy. Te wybrane, ocenione jako najczęściej wyszukiwane przez odbiorców.
Treści także odpowiadają za budowanie marki i dla klientów są oznaką, że sklep, to nie tylko fizyczne miejsce sprzedaży. Zaczynają ufać i wierzyć, że za tym sklepem stoi zespół specjalistów, fachowców w swojej dziedzinie, wręcz ekspertów! A od kogo, jak nie od ekspertów pragniemy nabywać towary?
Treści pozwalają ponadto uporządkować sklep internetowy. Tworzone są kategorie i podkategorie, każdy produkt zyskuje na unikalnym opisie. Klient znajduje zatem w sklepie nie tylko produkt, ale i szczegółowe informacje, najbardziej wartościowe kompendium, które ułatwia wybór. Sklep, dzięki pozycjonowaniu jest nieustannie doskonalony.
Czy to łatwe zadanie i możliwe do wykonania w krótkim czasie? Nie, bo – jak wyżej wspomniano – to złożony proces. Idą za nim czas, wysiłek, koszty, ale wszystkie te składniki razem, owocują długoterminowymi korzyściami.