Strona może być pozycjonowana zarówno tak, by docierać do odbiorców w całym kraju, jak i tylko do tych na lokalnym rynku. Co warto wiedzieć na temat pozycjonowania ogólnopolskiego i lokalnego? Sprawdź najważniejsze informacje i wybierz taką metodę promocji, która będzie najlepsza dla Twojej firmy!
Pozycjonowanie – podstawowe informacje
Reklama internetowa jest prowadzona za pomocą różnych technik. Wśród nich bardzo popularne jest pozycjonowanie, które nazywane jest skrótowo jako SEO – Search Engine Optimization.
Pozycjonowanie stron jest metodą reklamową służącą do poprawy oglądalności promowanej strony WWW. W tym celu wykorzystuje się wyszukiwarkę internetową, głównie Google. Poprzez odpowiednie działania na stronie i poza stroną możliwe jest podniesienie pozycji, na której widoczny jest jej adres.
Obecnie pozycjonowanie rekomendowane jest jako uniwersalna metoda reklamy przeznaczona dla każdej strony internetowej, w tym dla stron firmowych, sklepów online, serwisów informacyjnych, blogów.
Za pomocą pozycjonowania można dotrzeć do klientów w dwóch obszarach:
- na terenie całej Polski
- na obszarze lokalnym
Czym są pozycjonowanie ogólnopolskie oraz pozycjonowanie lokalne? Na co warto się zdecydować? Sprawdź poniższe informacje.
Pozycjonowanie ogólnopolskie
Gdy strona internetowa kieruje swój przekaz do odbiorców w całym kraju, wówczas najlepiej prowadzić działania SEO nakierowane na ten właśnie obszar. Dzięki temu odbiorcy niezależnie od swojej lokalizacji będą mogli dotrzeć do promowanej strony internetowej, wpisując do wyszukiwarki odnoszące się do niej frazy.
Pozycjonowanie globalne, ponieważ również tak określana jest ta odmiana pozycjonowania, jest skierowane do firm działających na terenie całej Polski oraz do sklepów internetowych, które obsługują klientów wysyłkowo.
Ogólnopolskie pozycjonowanie stron internetowych jest skoncentrowane na frazach, które pozbawione są oznaczeń geograficznych, czyli nazw miast czy regionów. Odnoszą się one natomiast do promowanych produktów, usług oraz innej zawartości stron internetowych.
Ze względu na wielość firm reklamujących się tą metodą jest ona uznawana za bardziej wymagającą, czasochłonną, co także przekłada się na jej koszty. Zatem za pozycjonowanie globalne firma będzie musiała zapłacić więcej niż za to prowadzone lokalnie.
Pozycjonowanie lokalne
Drugim typem działań w ramach pozycjonowania są te lokalne. Pozycjonowanie lokalne różni się od globalnego swoim zakresem, czyli skupia się ono na ograniczonym geograficznie obszarze, na przykład na danym mieście, województwie, regionie.
Słowa kluczowe stosowane podczas pozycjonowania lokalnego różnią się od tych stosowanych podczas pozycjonowania ogólnopolskiego. W tym przypadku do słowa najczęściej dodana jest nazwa geograficzna, na przykład „pozycjonowanie stron Gdańsk”.
Ze względu na mniejszą konkurencyjność fraz pozycjonowanie lokalne jest tańsze niż globalne, a także pozwala na uzyskanie bardzo dobrych efektów bez ponoszenia znacznych kosztów. To powoduje, że jest ono przystępne cenowo także dla mniejszych firm, które funkcjonują na rynkach lokalnych i nie mają tak dużych budżetów reklamowych jak firmy działające globalnie.