Pomysł na biznes – własny hostel

118

W Polsce coraz większą popularnością cieszą się hostele, będące tańszą alternatywą dla noclegów w hotelu. W Europie hostele są czymś naturalnym, dlatego też Polska coraz bardziej otwiera się na taką formę noclegu. Jaki jest zamysł działania takiego obiektu noclegowego? Przede wszystkim w hostelu płaci się nie za cały pokój, ale za miejsce do spania, dzięki czemu najczęściej turysta „ląduje” w pokoju kilku- czy kilkunastoosobowym, z dużą ilością łóżek, często piętrowych. Oprócz tego każdy z gości ma do dyspozycji wspólną kuchnię, łazienkę oraz często dostęp do Internetu. Z racji niższych standardów w porównaniu do przeciętnych hoteli cena noclegu jest adekwatnie niższa, co jest dobrym rozwiązaniem dla osób młodych lub tych z okrojonym budżetem.

Jak uruchomić własny hostel?

Ten obiekt noclegowy, ze względu na rosnącą popularność jest coraz częściej wybierany na przedmiot własnej działalności. W przeciwieństwie do hotelu obiekt ten nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń na jego prowadzenie. Aby go otworzyć należy posiadać lokal spełniający wymogi budowlane, przeciwpożarowe czy sanitarne oraz posiadać odpowiednią ilość gotówki.

Koszty założenia

Starając się o własny hostel, należy posiadać odpowiednią ilość gotówki. Oczywiście wiele zależy od samej wielkości hostelu czy jego lokalizacji. Są jednak koszty, które są niezmienne i do nich należy chociażby wyposażenie obiektu, szczególnie sanitariatów. Czynnikiem wpływającym w głównej mierze na wydatki właściciela hostelu jest jego standard. Minimum, jakie będzie nam potrzebne, to 50 tysięcy złotych, jednak chcąc założyć atrakcyjniejszą formę obiektu, kwota ta może się nawet potroić. Oprócz wydatków na start, związanych z otwarciem placówki, należy liczyć się również z wydatkami stałymi, które będziemy musieli regulować co miesiąc. Należą do nich wydatki związane z zatrudnieniem pracowników, konserwacją urządzeń, usługi zewnętrzne, takie jak Internet czy telefon oraz wydatki na reklamę. Możemy przyjąć, że koszty te zamkną się w kwocie 10 tysięcy złotych, jednak jest to także uzależnione indywidualnie od każdego obiektu.

Jak dotrzeć do klienta?

Oczywiście najszybszym źródłem przekazu informacji jest obecnie Internet. Własna strona internetowa jest obecnie czymś naturalnym, dobrze jest jeszcze zamieścić swoją reklamę w serwisach zbierających oferty noclegowe z naszej okolicy. Dobrym rozwiązaniem jest również wykorzystanie portali społecznościowych. Warto jest również nawiązać współpracę z innymi przedsiębiorcami, co ułatwi nam pozyskanie potencjalnych klientów. Niezmiernie ważne w całej działalności jest lokalizacja samego hostelu.

Ze względu na to, że głównymi gośćmi hosteli są osoby młode, o mniej zamożnym portfelu, które często przyjeżdżają w dane miejsce ze względu na imprezę kulturalną, warto tak zlokalizować nasz hostel, aby umożliwiał łatwy powrót po wieczorno- nocnej zabawie. Nie sposób pominąć kwestię zarobków. Przedsiębiorcy liczą, że ten biznes zwraca się po roku, jednak posiadając dobrą opinię i w 70% obłożony lokal, co jest przeciętną średnią, można liczyć na miesięczne zarobki rzędu kilkanaście tysięcy złotych.

Opracowano wspólnie z firmą apartamenty w Krakowie – sprawdź jak wyglądają profesjonalne usługi. 

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

1 Komentarz

  1. Jadwiga Janosz pisze:

    Urządzanie hostelu to nie taka prosta rzecz jak by się mogło wydawać. Musi być schludnie, modnie i nie za drogo. Chyba, że mamy spory budżet :) Nam pomógł najlepszy sklep marki koziol w Polsce. Sporo ich pomysłów przemyciliśmy do naszego wystroju.

Skomentuj Jadwiga Janosz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>