Otwieramy lokal we franczyzie – jaki metraż w branży spożywczej?

cath-smith-6QyoveETulU-unsplashProwadzenie biznesu polegającego na franczyzie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród osób, które stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Dzięki wsparciu dużej, znanej marki można o wiele szybciej odnaleźć się w prowadzonej działalności. Taka firma ma też zdecydowanie większe szanse powodzenia niż sklep czy lokal otwierany od zera.

Dzięki franczyzie można dużo mniej wydawać na reklamę i promocję. Duże, sprawdzone marki są bowiem znane w świadomości konsumentów i kojarzone z odpowiednią jakością produktów i usług. Najlepsza franczyza to taka, która jest prowadzona pod szyldem świetnej jakości firmy, znanej, lubianej i mającej wyłącznie pozytywne komentarze. Jeśli zdecydujemy się na mniej znaną markę, trzeba liczyć się z tym, że trzeba będzie w rozwój firmy włożyć dużo więcej wysiłku.

Franczyza gastronomiczna dla lubiących gotowanie i nie tylko

Dużą popularnością wśród różnych form franczyzy cieszy się franczyza gastronomiczna, a więc prowadzenie lokali pod znaną marką. Najwięcej możliwości dają popularne bary z fast foodami oraz bary szybkiej obsługi. Jednak w ostatnim czasie popularne są też restauracje o innym profilu. Na https://sushiworld-franczyza.pl/ znajdziemy możliwość prowadzenia na zasadzie franczyzy barów z kuchnią japońską, oferującą sushi oraz inne egzotyczne przysmaki. Franczyza sushi to doskonałe rozwiązanie dla osób, które dobrze czują się w branży gastronomicznej i chciałyby się rozwijać w tym kierunku. Warto jednak pamiętać, że bardzo ważne są przygotowania do prowadzenia działalności. Bez względu na to, czy otwieramy sklep czy lokal gastronomiczny, trzeba znaleźć właściwy lokal.

Odpowiednia powierzchnia ma znaczenie

Każda firma oferująca franczyzę ma sporo wskazówek dla swoich przyszłych franczyzobiorców. Dotyczą one wielu aspektów prowadzenia działalności, w tym także powierzchni, wyglądu, stylistyki i kolorystyki lokalu, w którym firma będzie działała pod znanym szyldem. Zwykle z góry narzucona jest powierzchnia, która nie może być mniejsza niż jakiś konkretny metraż. W przypadku lokali gastronomicznych ważna jest też liczba stolików, która zmieści się w lokalu. Pomiędzy stolikami musi być odpowiedni odstęp, dlatego też nie należy szukać lokali zbyt małych. Jeśli znajdziemy właściwy lokal, sprawdźmy, na jak długo można go wynająć oraz jak mocno ingerować w jego wystrój i stylistykę. Często trzeba bowiem dostosować się pod względem koloru ścian, rodzajów stolików, form nakrycia stołów. Franczyzobiorca ma wiele korzyści z działania we franczyzie, musi jednak spełniać w stu procentach wszystkie zalecenia firm, które dostarczają mu narzędzi i metod do prowadzenia działalności. Warto również mieć świadomość, że franczyza wiąże się z wieloma opłatami. Franczyzobiorca na początku płaci opłaty wstępne czy licencyjne, a następnie co miesiąc musi się dzielić z główną firmą swoimi zarobkami. Procent zarobków do przekazania firmie jest zwykle z góry określony w umowie. Jeśli działalność prosperuje dobrze, raczej nie ma problemu, by co miesiąc uiszczać wskazane opłaty.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>