Must Have dla firm czyli CRM w praktyce

shutterstock_120277141_small

Kiedy ludzie pytają: “czym jest CRM i jak moja firma może z tego skorzystać?” dosłowna odpowiedź brzmi: “Customer Relationship Management”, ale to naprawdę nie mówi wiele w kategoriach tego, co CRM robi dla firmy. Definicja ta jest zbyt wąska, aby naprawdę wyjaśnić wszystko, co robi ten system, czy działa na maksimum swojego potencjału i czy jest łatwy w obsłudze.

CRM w szerszym znaczeniu obejmuje nie tylko klienta, ale też zarządzanie relacjami – to jak zarządzanie relacjami z klientami jest obsługiwane i najważniejsze elementy programu CRM, które są niezbędne do uznania jego sukcesu. Zakres opcji oprogramowania CRM różni się – zaczynając od tych, które zapewniają proste śledzenie klientów i możliwości live chat do bardziej skomplikowanych rozwiązań CRM, które można zintegrować po wszystkie dane relacji z klientami jakie przedsiębiorstwo posiada.

Czego należy szukać w pakiecie oprogramowania CRM?

Jeśli istnieje idealny pakiet oprogramowania CRM, który działa dla każdej firmy i każdej sytuacji, to… nie został jeszcze odkryty, tylko dlatego, że każda firma ma nieco inne potrzeby w zakresie zarządzania relacjami z klientami, jak również jeśli chodzi o wdrożenie oprogramowania.

Generalnie jednak, jeśli szukasz silnego pakietu oprogramowania CRM istnieje kilka rzeczy, o których warto pamiętać. Jeśli przymierzasz się do zakupu pakietu CRM, postaraj się zapomnieć o początkowej metce na początku (to trudne, ale wykonalne) i skupić się na tym, jakie dany system ma zdolności adaptacyjne, jaka jest jego użyteczność i integralność. To te czynniki odnoszą się do indywidualnych potrzeb firmy, a tylko ta która korzysta z nowinek technicznych jest w stanie odpowiedzieć w sposób kompleksowy na potrzeby i preferencje Klienta w XXI wieku. Kilka rzeczy w ramach nowoczesnych rozwiązań godnych do rozważenia:

Jakie są najważniejsze aspekty relacji z klientami którymi firma chce się zająć?

Jeśli je określi może korzystać z oprogramowania CRM. Na przykład, jeśli firma chce w ramach obsługi klienta mieć łatwy dostęp do informacji na temat zmiany nawyków wydatków klienta oraz mieć możliwość zaoferowania nowych opcji produktowych na podstawie tych zapisów, upewnij się, że ta funkcja jest wbudowana w twoje oprogramowanie. Dostosowanie tego w inny sposób będzie czasochłonne i kosztowne – jeśli masz podstawowy cel, upewnij się, że masz to ujęte w standardowym pakiecie oprogramowania CRM.

Czy pakiet oprogramowania CRM jest płynnie zintegrowany ze wszystkimi platformami, z których obecnie korzysta się w Twojej firmie?

Jeśli będziesz musiał ponownie wprowadzać wszystkie bazy danych, takie jak nazwy klienta, adresy i numery telefonów, może to znacznie zwiększyć ilość pieniędzy jakie będziesz musiał wydać na dłuższą metę. Upewnij się, że można zintegrować wszystko gładko za pomocą nowoczesnych rozwiązań lub importować wszystkie informacje w sposób bezbłędny.

Oprogramowanie CRM odpowiednio zmodyfikowane uczyni wiele dobra dla twoich klientów, a tym samym Twoja firma również stanie się bardziej produktywna – a w dzisiejszych czasach tylko w takim przypadku będzie można ją faktycznie nazwać nowoczesną.

Dowiedz się więcej o oprogramowaniu CRM na stronie http://www.itcube.pl

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

1 Komentarz

  1. Mirosław pisze:

    Kiedyś korzystaliśmy z takich CRMów jak prowadziliśmy naszą spółdzielnie mieszkaniową. Bez CRM ani rusz! Ale potem podpisaliśmy kontakt na zarządzanie z firmą http://www.nieruchomosci.mawen.pl i w zasadzie nie korzystamy już najnowszych rozwiązań tego typu. Ale polecam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>