Marketing w świecie proszków do prania – dzielimy się wiedzą!

laundry-4017609_960_720Detergenty do prania są powszechnym produktem, który jest kupowany regularnie przez prawie każde gospodarstwo domowe na całym świecie. Marketingowcy w tej branży stoją przed kilkoma wyzwaniami, ale ogólnie najtrudniejszym wyzwaniem jest różnicowanie produktów.

Docelowe dane demograficzne to jeden ze sposobów wyróżnienia się marketerów. Tradycyjnie zadanie prania spoczywa na kobietach. Większość dzisiejszych reklam proszków do prania jest skierowana do żon i matek. Jednak niektóre firmy odwracają ten pomysł i wykorzystują psychologię nieoczekiwanego kierunku, kierując marketing do mężczyzn.

Sprzedawcy detergentów takich jak proszek do prania wyróżniają się również poprzez apelację do ego konsumenta poprzez personalizację. Badanie na ten temat wykazało, że sprzedawcy, którzy określają detergenty do prania jako „wyprodukowane specjalnie dla mnie”, częściej przyciągają uwagę konsumentów. Ten rodzaj osobistej atrakcyjności jest widoczny z punktu widzenia marketingu coraz większej liczby niszowych detergentów, takich jak alternatywne formy detergentów, takie jak tabletki czy przyjazne dla środowiska proszki do prania z Niemiec i produkty bez alergenów.

Oprócz zróżnicowania, marketerzy wykorzystują mentalność stada w mediach społecznościowych, aby zwiększyć popularność swojej marki detergentów do prania. Na przykład twórcy jednego proszku do prania zainicjowali konkurs za pośrednictwem Facebooka, zachęcając konsumentów do zakupu ich produktu, wąchania zapachu i podzielenia się krótką historią lub filmem o swoim doświadczeniu z tym związanym. Kampania przyciągnęła ponad 300 000 opowiadań, filmów i nowych fanów na Facebooku (!). Po sukcesie firma nadal angażuje swoich fanów za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Niezależnie od tego, czy stosują strategie marketingowe w zakresie różnicowania, czy społeczne, marketerzy detergentów takich jak niemieckie proszki do prania starają się zdobyć lojalność konsumentów. Proszek do prania jest często uzupełnianym zaopatrzeniem gospodarstwa domowego, a zdobycie lojalnych klientów jest najlepszą strategią sukcesu w tej branży.

Rosnące obawy konsumentów dotyczące przyjazności dla środowiska skłoniły producentów detergentów do zbadania bezpieczniejszych alternatyw, a pierwsze „zielone” marki detergentów do prania weszły na rynek na początku 2000 roku.

Dlaczego konsumenci kupują produkty przyjazne dla środowiska?

Zielona psychologia opiera się na zachętach, które mogą być pozytywne lub negatywne w zależności od osobistych danych demograficznych konsumenta. Na przykład niektórzy ludzie cieszą się zwiększeniem ego, które towarzyszy postrzeganiu ich jako mistrzów ochrony środowiska, podczas gdy inni są zmotywowani do „zielonego” strachu przed stygmatyzacją, gdy ich grupy rówieśnicze angażują się w praktyki przyjazne środowisku.

W odpowiedzi na to istnieją firmy, które zostały zaprojektowane specjalnie, aby zaspokoić potrzeby demograficzne świadomych ekologicznie konsumentów. Inne zielone detergenty to alternatywne linie produktów uznanych firm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>