Marketing: czy logo firmy na opakowaniach jednorazowych to dobry pomysł?

 7859

Jeżeli prowadzimy własny biznes doskonale wiemy o tym, jak ważne jest dobre rozsławienie naszej firmy. Możemy to robić na różne sposoby: produkcja długopisów, balonów czy kubków reklamowych, spoty telewizyjne, reklamy w radiu, rozdawanie ulotek lub naklejanie plakatów na słupach informacyjnych. Przyjrzyjmy się bliżej idei umieszczania logo firmy na opakowaniach jednorazowych.

Czy jest to dobry pomysł?

Jeżeli prowadzimy działalność gastronomiczną, pomysł ten z pewnością jest czymś dobrym. Ludzie, biorąc dania na wynos będą widzieć skąd je wzięli. Niosąc je przez miasto będą dawać dodatkową reklamę naszej restauracji. Umieszczając logo naszej firmy na opakowaniach jednorazowych sprawimy, że będzie ona bardziej rozpoznawalna. Warto przy okazji zainwestować w naczynia jedno razowe z porządnych materiałów. Godnym polecenia producentem takich produktów jest firma www.ajk-opakowania.eu, mająca w swojej ofercie bardzo wiele gotowych naczyń jednorazowych gotowych do umieszczenia na nich grafiki reklamowej.

Inna sprawa występuje w wypadku, gdy prowadzimy na przykład sklep z artykułami domowymi: kuchenkami, mikrofalówkami lub telewizorami. Opakowania, w które będziemy pakować nasze produkty nie wymagają oklejania ich naszym logiem. Dlaczego w tym wypadku nie zadziała to jak z restauracją? Odpowiedź jest banalnie prosta: ludzie kupujący elektronikę do domu, podjeżdżają pod sklep swoimi samochodami, a co za tym idzie po zakupie od razu chowają go do bagażnika. Przejeżdżając przez miasto nie pokazuje w jakim sklepie był. Nawet w domu, po rozpakowaniu zakupu nie wyrzuca kartonu do kosza, lecz chowa go na strychu w wypadku gdy potrzebne by było do ewentualnej reklamacji.

Pomówmy znowu o plusach

Przecież zawsze lepiej mówić o pozytywach, prawda? Wyobraźmy sobie, że prowadzimy piekarnię połączoną z cukiernią. Pakowanie pieczywa oraz ciastek do papierowych toreb z naszym logiem również może wyjść dobrze dla naszej firmy. Co prawda, często się zdarza, że ludzie chowają zakupy do toreb, przez co nie widać naszego loga, ale tutaj pojawia się kwestia zadowolenia klienta.

Agencja E-MarketingowaKiedy ten widzi zwykłą papierową torbę, bez żadnego loga ani napisu nie skojarzy dobrze tej firmy, zaś kiedy zobaczy nadruk może pomyśleć, że firma, w której zrobił zakupy dba o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół. Dodatkowo, będąc przykładowo w innym mieście widząc nasze charakterystyczne opakowanie może pomyśleć ”znam tę piekarnio – cukiernię!”. Jeżeli będzie mu się ona miło kojarzyła to istnieje spore prawdopodobieństwo na to, że pójdzie tam zrobić zakupy. Zanim zdecydujemy się na nadruk logo na naszych jednorazowych opakowaniach, przemyślmy dobrze czy aby na pewno nam się to opłaci.

I przeciw…

Omówmy wszystkie za i przeciw, aby nie było sytuacji, w której nasze logo pozostaje niezauważalne jak bywa to w przypadku sklepu z elektroniką i wyposażeniem domowym. Rezygnując z drukowania logo oszczędzamy tusz, przez co produkcja opakowań będzie nieco tańsza. Mało tego, torebki papierowe lub kartonowe pudełka rozkładają się szybciej kiedy nie ma na nich tuszu, jest to też przyjazne dla środowiska – do gleby nie wnikają toksyczne związki zawarte w tuszach z drukarek. Oszczędzone pieniądze na nadrukach możemy zainwestować w inną metodę zareklamowania naszego biznesu, na przykład w spot telewizyjny.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>