Marketing afiliacyjny – czy może podreperować Twoje finanse?

deadline-3124146_960_720Nie ma czegoś takiego jak „łatwe pieniądze” i jeśli uważasz, że marketing afiliacyjny może pomóc Ci stać się bogatym w jednej chwili – to się mylisz. Prawda jest taka, że ​​podobnie jak marketing wideo lub każdy inny rodzaj marketingu afiliacyjnego wymaga ciężkiej pracy, cierpliwości i kreatywności. Ponadto można go uznać za model biznesowy.

Nawet jeśli myślisz, że jest to dochód pasywny, musisz mieć plan i odpowiednio działać. Widzimy wielu odnoszących sukcesy blogerów, vlogerów i innych ludzi, którzy zarabiają na robieniu tego, co kochają – tworzeniu angażujących treści. Program Partnerski Allegro też jest dobrym przykładem. Ale kiedy faktycznie chcemy zacząć to robić, nie wiemy, od czego zacząć.

Przede wszystkim musisz więc wiedzieć, czym jest marketing afiliacyjny i jakie są jego podstawy. W tym artykule dowiesz się więcej o nim, jego zaletach i wadach, rodzajach marketingu afiliacyjnego i sposobach zarabiania na nim.

Co to jest marketing afiliacyjny?

Lucek jest YouTuberem. Stworzył swój kanał YouYube, gdy miał 20 lat. Na początku było to tylko hobby, ponieważ lubił testować różne produkty i dzielić się nimi z publicznością. Z czasem zaczął uzyskiwać więcej wyświetleń swoich filmów i zainteresowanych obserwujących. Aby zarabiać na treści wideo, dołączył do różnych programów partnerskich i udostępnił swoje linki partnerskie w opisach filmów z recenzjami produktów. W ten sposób stworzył pasywny dochód dzięki marketingowi afiliacyjnemu. Lucek jest postacią fikcyjną, ale jego historia oparta jest na faktach i przykładach z życia wziętych.

Istnieje wiele innych sposobów generowania pasywnego dochodu partnerskiego. Ale czym jest sam marketing afiliacyjny? Jak to zdefiniujemy?

Zasadniczo jest to marketing oparty na wynikach, który pomaga twórcom treści zarabiać prowizje za promowanie różnych produktów i usług online. Innymi słowy, dołączasz do programu, udostępniasz link swoim odbiorcom i zarabiasz prowizje za każdą sprzedaż.

Jak każda inna dziedzina, marketing afiliacyjny również ma swoje specjalne warunki. Przyjrzyjmy się niektórym z nich.

Link partnerski – jest to link dostarczony przez sprzedawcę, który identyfikuje podmioty stowarzyszone i pomaga śledzić wygenerowany ruch i sprzedaż za pomocą kodu śledzenia.

Program afiliacyjny – dzięki tym programom partnerzy mogą kierować ludzi do różnych produktów i usług, otrzymując w zamian zapłatę.

Prowizja – jest to z góry określona kwota, którą otrzymują partnerzy po przekazaniu poleceń.

Konwersja – gdy odesłanie wykonuje żądane działanie w witrynie sprzedawcy.

Pliki cookie – służą do przypisywania identyfikatora podmiotu stowarzyszonego użytkownikowi w celu śledzenia konwersji.

Wygaśnięcie plików cookie – pliki cookie mają dni ważności. Mogą być ważne przez 30–90 dni lub krócej. Jeśli skierowanie przekształci się w tym okresie, jest przypisywane podmiotowi stowarzyszonemu.

Pierwsze kliknięcie – jeśli użytkownik kliknie 2 różne linki polecające do tego samego produktu, konwersja jest przypisywana podmiotowi stowarzyszonemu, który przyniósł skierowanie za pierwszym kliknięciem.

Ostatnie kliknięcie – jest przeciwieństwem „pierwszego kliknięcia”. Jeśli użytkownik kliknie 2 różne linki polecające do tego samego produktu, konwersja zostanie przypisana do podmiotu stowarzyszonego, który przyniósł odesłanie drugim kliknięciem.


Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>