Kierowcy pojazdów użytkowych – bezpieczeństwo i odpowiedzialność

Przypisanie standardów medycznych kierowcom pojazdów opiera się na ocenie ryzyka kierowcy, pasażera i bezpieczeństwa publicznego, gdzie ryzyko równa się prawdopodobieństwo zdarzenia mnożone przez dotkliwość konsekwencji, o czym nie każdy kurs prawa jazdy uczy wystarczająco kompleksowo.

ta braca tebim kw1

Awarie pojazdów użytkowych mogą stanowić poważne zagrożenie dla:

  • pasażerów
  • innych użytkowników dróg (w tym pieszych i rowerzystów)
  • mieszkańców nieruchomości przylegających do drogi.

Takie wypadki stanowią potencjalne zagrożenie w postaci wycieku chemikaliów, pożaru i innych znaczących szkód materialnych, dlatego niezbędna jest dodatkowa nauka jazdy dla kierowców podejmujących się takiego transportu.

Kierowcy pojazdów użytkowych zazwyczaj spędzają dużo czasu na drodze, zwiększa się tym samym prawdopodobieństwo uczestnictwa w sytuacji wypadku samochodowego. Mogą również monitorować różne systemy komunikacji w pojazdach i systemy związane z pracą – co jest kolejnym czynnikiem zwiększającym prawdopodobieństwo wypadku. Dane o awariach wskazują, że kierowcy pojazdów użytkowych są ponad dwukrotnie (!) bardziej narażeni na śmiertelne zdarzenia w porównaniu z innymi kierowcami którzy posiadają prawo jazdy o charakterze niekomercyjnym. Z drugiej strony wypadki z udziałem prywatnych kierowców pojazdów mogą mieć mniej poważne konsekwencje. Dlatego też, aby mieć pewność, że ryzyko dla społeczeństwa jest podobne dla kierowców pojazdów prywatnych i komercyjnych, wymagania dotyczące sprawności medycznej dla tych ostatnich muszą być bardziej rygorystyczne. Jest to wymagane w celu zmniejszenia do minimum ryzyka wypadku z powodu długotrwałych obrażeń lub chorób. Standardy przedstawione w tej publikacji odzwierciedlają te różnice i przekładają się one na każde legalne prawo jazdy kat b dla kierowców samochodów użytkowych.

Normy uznają również i dopuszczają zmienność ryzyka wśród różnych kierowców pojazdów użytkowych. Organ wydający zezwolenia weźmie pod uwagę charakter zadania prowadzenia pojazdu, a także stan zdrowia, w szczególności przy udzielaniu licencji warunkowej. Na przykład status licencyjny rolnika wymagającego prawa jazdy na pojazd użytkowy do sporadycznego korzystania z ciężkiego pojazdu na jego własnej własności może być całkiem inny niż status kierowcy pojazdu międzynarodowego i te same czynniki musi uwzględnić każda szkoła jazdy. Pracownik służby zdrowia badający stan zdrowia kierowcy tak samo powinien o tym pamiętać podczas badania i udzielania porad organowi wydającemu licencje dla kierowcy.

Podczas opracowywania standardów przyjęto szereg podejść do zarządzania zwiększonym ryzykiem związanym z prowadzeniem pojazdu użytkowego Te podejścia obejmują wszystko, co w swoich wykładach winna uwzględnić każda szkoła nauki jazdy. Jednym z nich jest to, iż niektóre schorzenia mogą uniemożliwić danej osobie prowadzenie pojazdu użytkowego, choć ta sama nadal może prowadzić swój prywatny pojazd.

Jeśli szukasz sprawdzonej szkoły jazdy i chcesz dowiedzieć się więcej w tym temacie i innych związanych z prawem jazdy, zajrzyj tutaj: http://abcnaukijazdy.pl/

[TB]

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>