Wysoka jakość oferowanych produktów, dogodne sposoby dostawy oraz przystępne formy finalizacji transakcji to podstawa sukcesu w sektorze e-commerce. Duże znacznie mają również prowadzone działania marketingowe. Warto wiedzieć, które z nich mogą pomóc w osiągnięciu optymalnych wyników sprzedażowych.
Promocja oparta na zdarzeniach
Trigger based marketing to metoda, za pomocą której można zoptymalizować współczynnik konwersji w obrębie witryny. Komunikat promocyjny kieruje się do klienta, gdy jest on skłonny do zakupu produktu lub skorzystania z usług. Okazje te są rozpoznawane za pomocą specjalnych danych. Trigger based marketing pozwala zoptymalizować wyniki sprzedażowe. Za jego pomocą można również zwiększyć ROI, czyli poziom zwrotu z inwestycji. Właściciel strony WWW na bieżąco monitoruje kampanię na podstawie rzetelnych statystyk. Poprzez integrację z CRM, zdarzenia wyzwalające można również połączyć ze strategią sprzedaży. Komunikacja z klientem jest w pełni zautomatyzowana. Zapewnia to optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów. Triggery pozwalają również zniwelować problem porzuconych koszyków.
CLV
Celem customer lifetime value jest ocena wartości klienta w określonym czasie. Wyliczenie CLV pozwala oszacować zysk, który osiągnie podmiot biznesowy w relacji z konkretnym konsumentem. Chcąc zwiększyć wartość customer lifetime value, należy zadbać o dobre relacje z lojalnymi klientami. Warto monitorować m.in. wpisy w mediach społecznościowych. Można również zastosować strategię sprzedaży krzyżowej, która polega na oferowaniu produktów lub usług stanowiących dodatek do zakupionego przez danego klienta towaru. Warto pamiętać, by bonusowy artykuł zaproponowany był przed ostateczną finalizacją transakcji.
Kolejna strategia, pozwalająca zwiększyć wartość CLV, to up-selling. Metoda ta aktywizowana jest po wybraniu przez klienta określonego artykułu. Zostaje mu wówczas zaproponowany produkt z tej samej grupy, o lepszych parametrach i wyższej cenie. Chcąc podwyższyć wartość CLV, należy wieloaspektowo patrzeć na potrzeby klienta. Prowadzone działania powinny być nieustannie monitorowane.
Odpowiednia promocja to klucz do sukcesu w e-commerce. W działaniach marketingowych warto jednak uwzględniać różne strategie. Może to w znaczny sposób ułatwić utrzymanie zadowalających wyników sprzedażowych i relacji z lojalnymi klientami.
Marzy mi się sklep internetowy, jednak obawiam się, że nie podołam ani kwestiom technicznym, ani tym bardziej różnym formom reklamy. Na https://www.ideoforce.pl/ znalazłam fajną agencję e-marketingową i e-commerce. Może ktoś z Was korzystał już z usług tej firmy i podzieli się opiniami na jej temat?