Pozytywny wizerunek firmy jest kluczem do jej sukcesu. Bez takiego wizerunku każda firma jest skazana na upadek. Nawet, jeśliby miała handlować (towarami, czy usługami) tak atrakcyjnymi (zarówno cenowo, jak i towarowo) , że klienci chętnie skorzystaliby z jej oferty. Jednak – tylko do czasu. Jest zatem możliwe, że taka firma bez pozytywnego wizerunku musiałaby działać szybko, aby cokolwiek zarobić.
A w biznesie przecież nie o to chodzi. Działalność każdej firmy przedkłada się na lata praktyki, zdobytych doświadczeń, a przez to także atrakcyjnych cen. Klient może skorzystać z usług firmy o negatywnym wizerunku, jednak tylko raz. W dzisiejszym świecie, ogrom towarów i usług wymusza na firmach wciąż nowe pomysły w ich oferowaniu. Jest jedna, podstawowa zasada w takich praktykach. Towary, czy usługi muszą być jakościowo pozytywne, inaczej klient pójdzie do konkurencji. Większość ludzi woli dopłacić i mieć usługę wykonaną rzetelnie, szybko i dokładnie. Prowizorki już nie są na tzw. „topie”.
Przede wszystkim – szacunek dla klienta
Nikt nie lubi być ignorowany, czy zbywany. Jeśli np. mieszkamy w mieście Łódź, czy Wrocław (nie ma tu znaczenia miejsce naszego pobytu), każdy klient wymaga od wykonawcy szacunku dla niego i wykonywanej przez niego pracy. Nawet, jeśli ten szacunek jest li tylko podświadomy, determinuje on ewentualny kontakt z firmą. Przykładem może być tutaj np. mycie dachów w mieście Łódź, czy jakimkolwiek innym. Choć takie miasta (o kierunku wyraźnie przemysłowym) wymagają większej uwagi przy tego rodzaju usługach.
Przecież skuteczne mycie dachów Łódź może zapobiegać wielu różnym negatywnym czynnikom, powstałym poprzez warunki atmosferyczne, oraz smog nad Łodzią. Firmy mające w swej ofercie tanie mycie dachów, muszą przykładać się do swej pracy tak, jakby brały za tę usługę wielkie pieniądze. Dlaczego? Ponieważ spłukanie wodą dachu nic nie da, a klient następnym razem pójdzie do konkurencji. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że takie usługi nie są wykonywane zbyt często na jednym budynku. Więc warto zadbać o to, aby klient do nas wrócił i być może jeszcze kogoś ze sobą przyprowadził. Jeśli będzie zadowolony, na pewno tak się stanie. Jeśli nie – wtedy nie wróci, a jeszcze może zepsuć wizerunek firmy, na który często ich właściciele pracowali długie lata.
Siedziba firmy także jest ważna
Jeśli zajmujemy się takim, a nie innym procederem (dbanie o dachy miasta), nasza firma powinna być umiejscowiona w budynku, który jest odpowiednio do tego przygotowany. To znaczy, że powinien on swoją kubaturą, zewnętrznym wyglądem świadczyć o doskonałych umiejętnościach rezydującej w nim firmy. Nawet, jeśli „szewc bez butów chodzi”, dach, oraz elewacja firmy zajmującej się takim „sprzątaniem” powinna wskazywać na to, że sama firma podchodzi do swej profesji bardzo poważnie. I w tej powadze także ma wszystkich klientów, którzy zechcą z jej usług skorzystać. Dlatego szacunek powinien być priorytetem zarówno do własnej pracy, jak i klienta.
Podoba mi się fragment o sprzątaniu własnego miejsca pracy. To w końcu jakby nie patrząc nasza wizytówka. Na stronie http://smartnest.pl/poradniki-o-sprzataniu/ ciekawie zestawiono różne poradniki na temat sprzątania. Myślę, że warto poczytać i poznać kilka-kilkanaście sposobów na utrzymanie ładu w biurze.