Jeśli sprzedajesz produkty online, wiesz już, jak ważne jest opakowanie, aby Twoje towary dotarły w jednym kawałku (lub w ogóle). Ale pakowanie produktów to coś więcej niż tylko sposób na bezpieczniejszą podróż z magazynu do domu klienta. To także szansa na stworzenie trwałego wrażenia Twojej marki.
Jak więc zacząć używać opakowań, aby zwiększyć rozpoznawalność marki i lojalność wobec klientów? Poprzez włączenie logo Twojej marki do projektu opakowania produktu.
Ale branding Twojego e-commerce lub opakowania detalicznego jest trochę bardziej skomplikowany niż tylko przyklejenie logo do kwadratowego kartonu i nazwanie go brandingiem. W tym artykule zastanawiamy się, co sprawia, że logo jest dobrze umieszczane na papierze i opakowaniu produktu i w jaki sposób właściwe umieszczenie wykracza poza zwiększanie widoczności marki — w celu wspierania jej tożsamości.
Podstawy umieszczania logo
Twoje logo jest znakiem rozpoznawczym Twojej marki. Podobnie jak podpis, wartość Twojego logo wynika z jego spójności. Jeśli chcesz, aby Twoi klienci zapamiętali Twoją markę, musisz ustalić standardy dotyczące sposobu używania logo — w tym miejsca, w którym je umieszczasz. Jednym z najczęstszych sposobów, w jaki firmy zapewniają spójność swoich logo, są wytyczne dotyczące logo.
Jakie są wytyczne dotyczące logo?
Wytyczne dotyczące logo są zwykle częścią większego zestawu wytycznych dotyczących marki. Oferują wskazówki dotyczące tego, w jaki sposób Twoje logo powinno i nie powinno być używane.
Jeśli zatrudniasz projektanta do zaprojektowania opakowania i logo, możesz poprosić, aby dołączyli wytyczne dotyczące logo do plików logo. Jeśli korzystasz z internetowego narzędzia do tworzenia logo, sprawdź, czy zapewnia on porady dotyczące używania logo przy zakupie. Kiedy będziesz gotowy do włączenia swojego logo do projektu opakowania e-commerce, rozważ następujące wskazówki.
Elementy logo
Są to elementy, z których składa się Twoje logo (niezależnie od tego, czy jest to znak słowny, symbol, czy oba). Jeśli masz więcej miejsca na papierze czy opakowaniu produktu, możesz wybrać swój znak słowny, ale jeśli miejsce jest ciasne, Twój symbol może być lepiej dopasowany.
Wariacje kolorystyczne
Zazwyczaj obejmuje to podstawową wersję Twojego logo, czarno-białe warianty oraz wszelkie inne opcje, których możesz potrzebować na specjalne okazje lub w szczególnych przypadkach. Gdy myślisz o materiałach drukowanych, takich jak papier z nadrukiem, pudełka lub torby, drukarki mogą łatwiej dopasować niektóre warianty kolorystyczne, podczas gdy inne mogą być niekolorowe (i niemarkowe).
Niedopuszczalne zastosowania
Porozmawiajmy o tym, czego nie chcesz robić ze swoim logo. W przypadku wielu marek obejmuje to wymagania dotyczące koloru, przezroczystości, rotacji i skali. We wszystkich mediach te zasady zapobiegają rozmyciu Twojej marki przez odmiany. Chociaż nie ma nic złego w eksperymentowaniu z kreatywnym projektowaniem opakowań, posiadanie pewnych negatywów dla Twojego logo i jego lokalizacji pomoże ukierunkować Twoją kreatywność.
Polecamy:
– Komu przysługuje odprawa w przypadku zwolnienia z pracy?