Jak rekrutować najlepszych handlowców?

looking-for-it-staff

Działy handlowe powstają w praktycznie każdej firmie nie bez powodu – przecież to do nich zależą dochody, obroty firmy. Ogrom czynników wpływa na efektywność takiego działu – narzędzia, kanały dystrybucji, system motywacji itp. itd. Ale przy tym wszystkim najważniejszy jest zespół. To ludzie tworzący dział handlowy, potocznie zwani handlowcami – z menadżerem działu na czele mają największe znaczenie.

Jak zatem stworzyć zespół handlowców działający naprawdę skutecznie? W niniejszym artykule spróbujemy odpowiedzieć pokrótce na to pytanie.

Oczywiście, że tak naprawdę dopiero po pewnym czasie dopiero okaże się czy nasze wybory w trakcie rekrutacji były faktycznie słuszne, niemniej jednak pamiętając o kilku podstawowych zasadach typowania takich jednostek już na samym początku możemy w bardziej świadomy sposób podejmować decyzje mające największy wpływ na pracę działu handlowego w naszej firmie. Niestety nierzadko zdarza się tak, że osoba która na początku wydawała się nam idealnym kandydatem na dane stanowisko – koniec końców wcale takową nie jest, a jej praca niestety nie przynosi owocnych, a więc oczekiwanych przez nas rezultatów.

Jak zatem zacząć poszukiwania handlowca idealnego?

Najlepiej postawić na specyficzny proces rekrutacji, jakim jest przykładowo naprawdę skuteczna analiza zasobów powiązana z właściwym zdefiniowaniem umiejętności handlowca, jakich od niego oczekujemy. Zanim jednak zaczniesz opracowywać strategię poszukiwań i znalezienia takiego pracownika musisz koniecznie zwrócić swój wzrok na handlowy piedestał, czyli baczniej obserwować jacy są i jak działają handlowcy najlepsi z najlepszych. Co CI to ta? Przede wszystkim możliwość porządnej identyfikacji cech, jakimi charakteryzuje się ich praca. To właśnie w ten sposób najłatwiej ocenić co warunkuje ich sukces. Można z całą pewnością stwierdzić, że jednymi z najważniejszych cech, jakie powinien posiadać kandydat na wysokiej jakości handlowca są…

Empatia i determinacja w dążeniu do celu.

Dlaczego empatia? To dzięki niej człowiek potrafi w prawidłowy sposób odczytać emocje, które sprawiają że druga osoba działa w określony sposób. Wykazywanie empatii pozwala także na zrozumienie czym dana jednostka się kieruje dokonując danego wyboru – w tym właśnie też tego w procesie zakupowym. I wreszcie daje ona handlowcowi szansę na to, że będzie mógł szybciej, sprawniej, bardziej naturalnie dostosować się do oczekiwań Klientów, co jest niezwykle ważną umiejętnością w tej branży. Wszystkie te pozyskane dzięki umiejętności empatii informacje pozwalają handlowcom przygotować ofertę stworzoną idealnie pod danego klienta, perfekcyjnie dopasowaną do jego potrzeb.

Dlaczego dążenie do celu? Dzięki temu jest stanowczy i konsekwentnie idzie w wyznaczonym sobie kierunku. Nawet najlepiej wyszkolony handlowiec, jeśli nie wykazuje się umiejętnym i zdeterminowanym dążeniem do celu będzie się szybko poddawał, a więc nie osiągnie rezultatów, których to się od niego jako od specjalisty w tej branży oczekuje.

Unikaj zatem zatrudnienia osoby, która choć szybko i sprawnie nawiązuje kontakt to ma już problemy, jeśli chodzi o szykowne, wzorowe jego zamknięcie. Jeśli uda ci się znaleźć człowieka nieustępliwego w swych celach, to będzie to handlowiec, który nie spocznie dopóty dopóki nie wykorzysta wszystkich możliwych opcji, które pozwolą mu osiągnąć wcześniej zamierzony cel. A o to chodzi, prawda? Ideałem jest handlowiec empatyczny i zdeterminowany.

To bezcenne w tej branży umiejętności, to właśnie te które posiadają handlowcy najlepsi z najlepszych. Dzięki temu podpis Klienta uświetniający umowę zawierającą warunki satysfakcjonujące dla obu stron będzie chlebem powszednim, a budżet Twojej firmy będzie stale rósł. Dobry handlowiec wie, że samo wykonanie telefonu nie wystarczy, on wie że to wszystko musi tworzyć jedną konkretną całość prowadzącą do wymarzonego kontaktu. Musi umieć dostosować się do sytuacji.

Jeśli uda Ci się znaleźć handlowca posiadającego właśnie takie cechy – już będziesz o krok bliżej do sukcesu!

Poszukaj również idealnego handlowca w serwisie partnerskim worku.pl

Powiązane tematycznie artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>