Przygotowanie treści na firmowego bloga to jeden z podstawowych fundamentów dobrze prosperującej działalności gospodarczej. Wszystko dlatego, że internet jest doskonałym miejscem do dzielenia się swoją wiedzą i udowadniania, że jest się firmą godną zaufania. Tak jak kiedyś zasięgało się opinii przyjaciół i znajomych, tak teraz weryfikujemy w sieci te same informacje. Prawda jest taka, że tam nic się nie ukryje i przy ogólnym dostępie do internetu każdy nieuczciwy przedsiębiorca szybko zostanie zweryfikowany z brutalną prawdą o sobie.
Internet prawdę ci powie! Dlatego piszmy i dzielmy się swoim doświadczeniem
Postawmy się w roli klienta poszukującego specjalistycznego dostawcy. Osoba która szuka ekipy budowlanej odpala internet i zaczyna weryfikować opinie. Szuka cen i informacji o tym co będzie wchodzić w koszty remontu jego własnego mieszkania. Następnie chce się podszkolić. Zadaje w sieci pytania takie jak: kiedy gruntować ściany, jaka podłoga jest najlepsza do ogrzewania podłogowego, gdzie kupić kuchnię i jak postawić ściankę działową. Jeżeli okaże się, że na większość tego typu pytań znajdzie odpowiedź na twojej stronie to możesz liczyć na to, że to właśnie u ciebie zamówi kompleksowy remont domu. Dlaczego tak się dzieje? Wszystko opiera się na zaufaniu. Blog firmowy pełni rolę szybkiej porady. Tak jak kiedyś pytaliśmy przyjaciół jak to było przy ich remoncie, tak teraz możemy wstukać nasz problem w sieci. Szybkie pytanie i szybka odpowiedź.
Pisać o swojej branży czy może zająć się opowiadaniami dla dzieci? Bądźmy poważni i piszmy na tym na czym się znamy
Częstym problemem różnych firm jest brak zaufania do swoich umiejętności. Prowadzenie bloga firmowego powinno opierać się na wiedzy wypracowanej przez lata na bazie współtworzenia jakiejś konkretnej branży. Jeżeli prowadzisz fabrykę śrub to pisz o tym jakie elementy złączne używać przy budowie wieżowców. Zajmujesz się wydrukiem wizytówek? To ty będziesz wiedzieć jakie są trendy w tym temacie i jak powinien wyglądać dobry projekt wizytówki. Nawet jeżeli twoja branża nie jest sexy i w centrum twojej działalności jest wywóz nieczystości to warto na swojej stronie wrzucić kilka tekstów o budowie przydomowych szamb i oczyszczalni ekologicznych. Ludzie szukają wiedzy na każdy temat, który ich dotyczy bez względu na to czy jest przyjemny czy też trochę mniej. Jeżeli więc masz zamiar na firmowym blogu komentować sytuację polityczną, pogodę za oknem albo tylko składać życzenia, to warto zmienić koncept na tę zakładkę na twojej witrynie
Jak powinny wyglądać teksty na firmowego bloga? To ma być przydatny konkret
Teksty na blogu firmowym mają wnosić wartość dodaną do twojej działalności. Nie muszą to być bardzo rozległe materiały podejmujące kilkanaście wątków jednocześnie. Wystarczy, że skupisz się na jednym detalu i dobrze opiszesz jego znaczenie. Skupmy się na przykładzie poruszanym powyżej czyli firmie oferującej wydruk wizytówek i innych gadżetów reklamowych. Taka działalność na swoim blogu może zająć się wieloma tematami. Nowe wzornictwo albo trendy w nim – taki temat ogra nam dwie kluczowe rzeczy w firmowym blogu. Zostawi potencjalnego klienta z konkretną wiedzą, czyli na przykład z tym, że coraz popularniejsze są tłoczenia w kolorach metalicznych. Dodatkowo taka osoba zapragnie, by posiadać taką wizytówkę. Co nam to daje? Otóż bardzo wiele, bo skoro jest na stronie producenta, który wie jak to robić i na dodatek chwali się realizacji, to czemu nie zamówić tego właśnie u niego? Jest prawie pewne, że taki użytkownik strony www przerodzi się w klienta. Z drugiej strony możesz napisać kilka tekstów o szczegółach produkcji takich materiałów promocyjnych. Dzięki temu także pokażesz się w dobrym świetle, a dodatkowo pochwalisz się technologiami, którymi dysponujesz. Publikując regularnie takie teksty na blogu będziesz wyrabiać sobie coraz lepszą opinię na rynku.
Czy teksty na blogu firmowym powinny być długie? Nie ma tu jasnej odpowiedzi
Nie ma jasnych wytycznych co do tekstów na blogu firmowym. Z jednej strony warto jest publikować długie materiały, ale warto je dzielić na kilka części, w taki sposób, żeby użytkownik jednorazowo miał do przeczytania około trzy tysiące znaków., czyli nieco ponad jedną stronę a4. Niektóre tematy wymagają szerszego komentarza, w takich przypadkach warto je dzielić na części i publikować partiami.
Jeśli dzielę się wiedzą, to nikt u mnie nic nie kupi – to częsty błąd w myśleniu
Na koniec podejmujemy temat najczęstszego zastrzeżenia skierowanego przeciwko blogom firmowym. Teoretycznie dzielenie się wiedzą może sprawić, że potencjalny klient dowie się wszystkiego czego potrzebuje z naszego bloga i zrezygnuje z zakupu usług. Nic bardziej mylnego. Wiedza, którą prezentujesz na swojej stronie www jest jedynie fragmentem większej całości i bez doświadczenia trudno ją skutecznie wykorzystać. Pamiętaj, że takie teksty to rodzaj haczyka na którego łapiesz użytkownika strony. Nawet jeśli ktoś stwierdzi, że zajmie się jakimś tematem na własną rękę, to wróci do ciebie gdy napotka trudności, o których nikt nie pisze w internecie.
Partner publikacji: 3-a.eu
Polecamy:
– Z jakiej wypożyczalni na lotnisku Modlin warto skorzystać?