Jak przygotować dobre materiały reklamowe?

Promotion-Feature-Photos-ANTIOCH

Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu, stąd też bardzo ważne jest, by każda firma (zarówno mała, jak i bardzo duża), zadbały o dobrą promocję swoich usług. Zaistnieć na rynku pomóc mogą dobre materiały reklamowe. Jak je przygotować? O tym poniżej.

Przygotowywanie materiałów reklamowych

Do takich materiałów zaliczyć można między innymi: ulotki, katalogi, plakaty czy kalendarze reklamowe. Co ważne, ich projekty można przygotować samodzielnie, a gotowe pliki przesłać na wybraną stronę – i wtedy drukarnia internetowa zajmie się realizacją zamówienia. Narzędzia, którymi można posłużyć się do stworzenia projektu są obecnie różnorodne, a najbardziej znane programy to:

  • GIMP,
  • Picasa,
  • Corel,
  • Photoshop,
  • Illustrator.

Pierwsze dwa są bezpłatne oraz intuicyjne do obsługi. Za użytkowanie trzech kolejnych należy uiścić pewną opłatę, a ich obsługa wymaga nabycia pewniej wprawy. Jest to jednak wynagrodzone zaprojektowaniem naprawdę profesjonalnie wyglądających materiałów reklamowych. Warto tutaj zaznaczyć, że projekty przygotowane w edytorach tekstowych (takich jak: Word, WordArt, PowerPoint) służą zazwyczaj drukarniom internetowym jako wzór (do odtworzenia), bo same w sobie nie nadają się do druku profesjonalnego. Przygotowane projekty do drukarni najlepiej przesyłać w postaci wektorowej (w systemie PC) albo w formatach takich jak: EPS, DWG, Corel Draw, czy FreeHand.

Projektowanie ulotek

Ulotki są bardzo dobrą reklamą, bo mają przystępną formę i są stosunkowo tanie w produkcji, ważne jednak, by je odpowiednio przygotować. Muszą one bowiem zainteresować odbiorcę w dosłownie kilka sekund, by poświęcił im dalszą uwagę. Bardzo ważne jest to, że ulotki są w stanie skutecznie dotrzeć do określonej grupy odbiorców (to do niej powinien być kierowany przekaz): wszystko jednak opierać się musi na ciekawym projekcie. W konstrukcji ulotki najważniejsze są:

nagłówek – powinien być chwytliwy i ciekawy (lepiej sprawdzi się tu slogan, gorzej zaś np. nazwa firmy),
szata graficzna (unikalna, nie drażniąca oczu kolorami ani nie przesycona tekstem; stanowiąca jednolitą całość),
hasło/hasła reklamowe (oparte na prostych, niezbyt rozbudowanych zdaniach),
rewers (czyli tył ulotki, jest to miejsce na dodatkową reklamę i lepiej nie pozostawiać go pustym, bo pozwala on na przekazanie dwukrotnie większej ilości informacji, np. mapki lokalizacyjnej czy cennika usług).

Po zaprojektowaniu ulotki, należy dokładnie sprawdzić wszystkie błędy językowe i układ grafiki, a następnie przesłać ją do drukarni internetowej, która wydrukuje ją w ustalonym rozmiarze i nakładzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>