Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu, stąd też bardzo ważne jest, by każda firma (zarówno mała, jak i bardzo duża), zadbały o dobrą promocję swoich usług. Zaistnieć na rynku pomóc mogą dobre materiały reklamowe. Jak je przygotować? O tym poniżej.
Przygotowywanie materiałów reklamowych
Do takich materiałów zaliczyć można między innymi: ulotki, katalogi, plakaty czy kalendarze reklamowe. Co ważne, ich projekty można przygotować samodzielnie, a gotowe pliki przesłać na wybraną stronę – i wtedy drukarnia internetowa zajmie się realizacją zamówienia. Narzędzia, którymi można posłużyć się do stworzenia projektu są obecnie różnorodne, a najbardziej znane programy to:
- GIMP,
- Picasa,
- Corel,
- Photoshop,
- Illustrator.
Pierwsze dwa są bezpłatne oraz intuicyjne do obsługi. Za użytkowanie trzech kolejnych należy uiścić pewną opłatę, a ich obsługa wymaga nabycia pewniej wprawy. Jest to jednak wynagrodzone zaprojektowaniem naprawdę profesjonalnie wyglądających materiałów reklamowych. Warto tutaj zaznaczyć, że projekty przygotowane w edytorach tekstowych (takich jak: Word, WordArt, PowerPoint) służą zazwyczaj drukarniom internetowym jako wzór (do odtworzenia), bo same w sobie nie nadają się do druku profesjonalnego. Przygotowane projekty do drukarni najlepiej przesyłać w postaci wektorowej (w systemie PC) albo w formatach takich jak: EPS, DWG, Corel Draw, czy FreeHand.
Projektowanie ulotek
Ulotki są bardzo dobrą reklamą, bo mają przystępną formę i są stosunkowo tanie w produkcji, ważne jednak, by je odpowiednio przygotować. Muszą one bowiem zainteresować odbiorcę w dosłownie kilka sekund, by poświęcił im dalszą uwagę. Bardzo ważne jest to, że ulotki są w stanie skutecznie dotrzeć do określonej grupy odbiorców (to do niej powinien być kierowany przekaz): wszystko jednak opierać się musi na ciekawym projekcie. W konstrukcji ulotki najważniejsze są:
nagłówek – powinien być chwytliwy i ciekawy (lepiej sprawdzi się tu slogan, gorzej zaś np. nazwa firmy),
szata graficzna (unikalna, nie drażniąca oczu kolorami ani nie przesycona tekstem; stanowiąca jednolitą całość),
hasło/hasła reklamowe (oparte na prostych, niezbyt rozbudowanych zdaniach),
rewers (czyli tył ulotki, jest to miejsce na dodatkową reklamę i lepiej nie pozostawiać go pustym, bo pozwala on na przekazanie dwukrotnie większej ilości informacji, np. mapki lokalizacyjnej czy cennika usług).
Po zaprojektowaniu ulotki, należy dokładnie sprawdzić wszystkie błędy językowe i układ grafiki, a następnie przesłać ją do drukarni internetowej, która wydrukuje ją w ustalonym rozmiarze i nakładzie.
Dobre materiały reklamowe to przede wszystkim takie które będą działały jeszcze po tym jak użytkownik pierwotny spotka się z reklamą. Uważam że dobrym pomysłem jest użyć jako nośnika reklamy ekologicznej torby z logo firmowym. Trend jest taki że większość osób używa takich toreb, więc chcąc nie chcąc będzie promowała naszą firmę.