Jak przygotować dobre materiały reklamowe?

Promotion-Feature-Photos-ANTIOCH

Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu, stąd też bardzo ważne jest, by każda firma (zarówno mała, jak i bardzo duża), zadbały o dobrą promocję swoich usług. Zaistnieć na rynku pomóc mogą dobre materiały reklamowe. Jak je przygotować? O tym poniżej.

Przygotowywanie materiałów reklamowych

Do takich materiałów zaliczyć można między innymi: ulotki, katalogi, plakaty czy kalendarze reklamowe. Co ważne, ich projekty można przygotować samodzielnie, a gotowe pliki przesłać na wybraną stronę – i wtedy drukarnia internetowa zajmie się realizacją zamówienia. Narzędzia, którymi można posłużyć się do stworzenia projektu są obecnie różnorodne, a najbardziej znane programy to:

  • GIMP,
  • Picasa,
  • Corel,
  • Photoshop,
  • Illustrator.

Pierwsze dwa są bezpłatne oraz intuicyjne do obsługi. Za użytkowanie trzech kolejnych należy uiścić pewną opłatę, a ich obsługa wymaga nabycia pewniej wprawy. Jest to jednak wynagrodzone zaprojektowaniem naprawdę profesjonalnie wyglądających materiałów reklamowych. Warto tutaj zaznaczyć, że projekty przygotowane w edytorach tekstowych (takich jak: Word, WordArt, PowerPoint) służą zazwyczaj drukarniom internetowym jako wzór (do odtworzenia), bo same w sobie nie nadają się do druku profesjonalnego. Przygotowane projekty do drukarni najlepiej przesyłać w postaci wektorowej (w systemie PC) albo w formatach takich jak: EPS, DWG, Corel Draw, czy FreeHand.

Projektowanie ulotek

Ulotki są bardzo dobrą reklamą, bo mają przystępną formę i są stosunkowo tanie w produkcji, ważne jednak, by je odpowiednio przygotować. Muszą one bowiem zainteresować odbiorcę w dosłownie kilka sekund, by poświęcił im dalszą uwagę. Bardzo ważne jest to, że ulotki są w stanie skutecznie dotrzeć do określonej grupy odbiorców (to do niej powinien być kierowany przekaz): wszystko jednak opierać się musi na ciekawym projekcie. W konstrukcji ulotki najważniejsze są:

nagłówek – powinien być chwytliwy i ciekawy (lepiej sprawdzi się tu slogan, gorzej zaś np. nazwa firmy),
szata graficzna (unikalna, nie drażniąca oczu kolorami ani nie przesycona tekstem; stanowiąca jednolitą całość),
hasło/hasła reklamowe (oparte na prostych, niezbyt rozbudowanych zdaniach),
rewers (czyli tył ulotki, jest to miejsce na dodatkową reklamę i lepiej nie pozostawiać go pustym, bo pozwala on na przekazanie dwukrotnie większej ilości informacji, np. mapki lokalizacyjnej czy cennika usług).

Po zaprojektowaniu ulotki, należy dokładnie sprawdzić wszystkie błędy językowe i układ grafiki, a następnie przesłać ją do drukarni internetowej, która wydrukuje ją w ustalonym rozmiarze i nakładzie.

1 Komentarz

  1. Dariusz pisze:

    Dobre materiały reklamowe to przede wszystkim takie które będą działały jeszcze po tym jak użytkownik pierwotny spotka się z reklamą. Uważam że dobrym pomysłem jest użyć jako nośnika reklamy ekologicznej torby z logo firmowym. Trend jest taki że większość osób używa takich toreb, więc chcąc nie chcąc będzie promowała naszą firmę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>