Jak profesjonalnie zorganizować przeprowadzkę za granicę?

Moving-Company1

Każda przeprowadzka jest procesem logistycznym wymagającym od nas właściwej organizacji wszystkich działań i zrealizowania ich w ustalonym czasie. Znacznie bardziej skomplikowane zadanie stoi przed nami, jeśli planujemy załadować oraz przewieźć towary poza granice Polski, do miejsc odległych nawet o tysiące kilometrów. Warto dowiedzieć się, co i w jakiej kolejności należy zrobić, aby przebiegło to sprawnie i profesjonalnie.

Zadbaj o wszystkie formalności

Jeżeli Twoja decyzja jest ostateczna, musisz zamknąć wszystkie sprawy, aby uniknąć konieczności przyjazdu do kraju tylko po to, żeby np. osobiście rozwiązać umowę. Tego typu kwestie, jak np. sprzedaż domu, rezygnacja z wynajmu mieszkania czy opłacenie rachunków i zerwanie umów, powinniśmy załatwić jeszcze w Polsce. Należy również sprawdzić ważność naszych dokumentów. Niezbędną czynnością jest także zgłoszenie wyjazdu za granicę na stałe lub na dłużej niż pół roku, jeśli planujemy powrót. Można to zrobić przez Internet lub bezpośrednio w urzędzie gminy, co zostanie natychmiast przyjęte.

Z kolei pierwsze formalności, które będą na nas czekać w nowym kraju, to przede wszystkim obowiązek meldunkowy oraz rejestracja samochodu sprowadzonego z Polski.

Dobrze zaplanuj, co chcesz zabrać

Pakowanie rzeczy jest najbardziej czasochłonną czynnością podczas przeprowadzki. Zwykle zastanawiamy się, czego przede wszystkim będziemy potrzebować na obczyźnie.

Powinniśmy dokonać dokładnego przejrzenia i podziału przedmiotów. Najtrudniejsze do przewiezienia będą meble oraz cięższe urządzenia AGD i RTV, dlatego warto zastanowić się, czy zabieramy je ze sobą, czy wymienimy je na nowsze za granicą. Najlepszą metodą pakowania jest uszykowanie podpisanych pudeł i kartonów, m.in. na odzież, obuwie, pamiątki rodzinne czy rzeczy osobiste. Przedmioty ze szkła i porcelany, jak np. naczynia, musimy dodatkowo zabezpieczyć folią, gazetami i taśmą klejącą, aby nie uległy uszkodzeniu podczas podróży.

Niepotrzebne, nieużywane rzeczy możemy wystawić na portalach aukcyjnych i ogłoszeniowych. Trafionym pomysłem jest również ich oddanie przyjaciołom i członkom rodziny, a także przekazanie na cele dobroczynne.

Zastanów się, jaki rodzaj transportu wybierzesz

Kierując się ceną, prawdopodobnie zdecydujemy się na samodzielny transport. Jeśli jednak zależy nam na wygodzie, z pewnością skontaktujemy się z firmą przewozową.

pasy transportowe do mocowania ładunkuW przypadku przejazdu na własną rękę, musimy dokładnie zaplanować trasę, aby dojechać jak najszybciej. W przeciwnym razie być może będziemy musieli zatrzymać się na noc w przydrożnym motelu, co podwyższy koszt podróży. Należy sprawdzić wszystkie przepisy celne, zasady przewożenia ładunków i jego maksymalną dopuszczalną masę, a także zapisy dotyczące transportu zwierząt, jak np. wyrobienie paszportu na naszego czworonoga.

Wybierając firmę transportową, nie musimy martwić się o załadowanie i rozładunek naszych rzeczy. Pomimo wyższych cen przewozu niż w przypadku samodzielnego przejazdu, mamy możliwość zabrania wszystkich przedmiotów z domu, w tym największych gabarytowo mebli.

Niezależnie od rodzaju transportu, najważniejsze jest jednak bezpieczeństwo podróżujących i bezszkodowy przewóz ładunku.

Artykuł opracowano wspólnie z firmą organizującą profesjonalne przeprowadzki do Anglii – firma all-trans.pl

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>