Zaangażowanie podczas rozmowy z rekruterem może być kluczem do otrzymania stanowiska, na które aplikujemy. Dzięki niemu będziemy w stanie wybić się ponad innych kandydatów i pokazać, że naprawdę zależy nam na pracy. Oto kilka sposobów na pokazanie zaangażowania potencjalnemu pracodawcy.
Przygotowanie merytoryczne
Odpowiednie przygotowanie merytoryczne związane z daną branża bądź działalnością, którą zajmuje się dana firma będzie mocnym atutem podczas rozmowy rekrutacyjnej. W ten sposób zaprezentujemy się nie tylko ze strony eksperckiej, ale również pokażemy zasoby wiedzy specjalistycznej, którą dysponujemy. Warto przed bezpośrednią rozmową przeczytać publikacje branżowe i zapoznać się ze środowiskiem, w którym obraca się przyszły pracodawca. Dzięki temu będziemy również dobrze przygotowani na ewentualne pytania.
Wiedza o pracodawcy
Bardzo wiele firm docenia fakt, że przyszły pracownik interesuje się nie tylko stanowiskiem, które ma objąć, ale również ideą, za którą podąża całe przedsiębiorstwo. To również wyraz motywacji do pracy i gotowości do podejmowania wyzwań. Warto więc przed rozmową rekrutacyjną zapoznać się przynajmniej z prezentacją firmy na jej oficjalnej stronie Internetowej. Najlepiej jednak, gdy zapoznamy się również z klientami danego przedsiębiorstwa, realizacjami oraz profilami w mediach społecznościowych i na stronach branżowych.
Przygotowanie pytań do rekrutera
Pytania do rekrutera to nie tylko kurtuazyjne podziękowanie za jego czas, ale również wyraz zainteresowania tym, co będziemy robić na stanowisku, na które aplikujemy. W ten sposób pokazujemy swoją motywację, ale również chęć poznania struktur firmy, jej działalności oraz zakresu obowiązków, jakie na nas czekają. Mimo iż pytania do rekrutera nie są czymś obowiązkowym ani nie są wymogiem zawartym w ogłoszeniu zamieszczonym np. na portalu Pracuj.pl, warto mieć przynajmniej kilka w zapasie.