Jak napisać dobre CV?

ben-kolde-FaPxZ88yZrw-unsplashCV jest Twoją wizytówką, pierwszym spotkaniem z pracodawcą bez Twojej bezpośredniej obecności. Musi więc porwać pracodawcę, który statycznie spędza przy nim… 30 sekund. Jak napisać dobre CV?

Jakie informacje muszą być w CV?

Z pewnością w CV nie może zabraknąć takich informacji jak imię, nazwisko, telefon, adres mailowy (najlepiej profesjonalnie, a nie infantylnie brzmiący), opcjonalnie miasto zamieszkania lub adres (jeśli znaczenie ma lokalizacja). Kolejnymi istotnymi punktami są wykształcenie wraz z ukończonymi studiami i kursami oraz dotychczasowa praca. Niech będą to informacje o czasie zatrudnienia, firmie, stanowisku oraz krótko o obowiązkach. W CV warto zawrzeć także zainteresowania, ale te faktyczne, bo osoby rekrutujące lubią o nie pytać. Ponadto, dodaj informacje o odbytych przez Ciebie kursach i szkoleniach – szczególnie, gdy mają znaczenie na danym stanowisku.

CV wersja graficzna

CV powinno zachęcać – być czytelne w odbiorze i estetyczne wizualnie. Niech przyciąga wzrok, ale nie przytłacza. Mimo że nie ma obowiązku zamieszczania swojego zdjęcia w CV, to warto to zrobić. Każdy bowiem lubi wiedzieć z kim ma do czynienia. Zamieść jednak zdjęcie podkreślające Twój profesjonalny wizerunek oraz aktualne.

Programy do tworzenia CV

Co ciekawe, nie musisz być grafikiem, by stworzyć fachowe CV. W Internecie znajdziesz portale, ułatwiające tworzenie dokumentu i wygenerowanie go w wersji PDF. Ponadto, strony z ogłoszeniami online jak Pracuj.pl, podpowiadają, co powinno znaleźć się w CV i automatycznie zamieszczają dokument do ofert, na które aplikujesz (jeśli je wcześniej wczytasz).

CV – co warto wiedzieć?

Pamiętaj, żeby Twoje CV było jak najlepiej dostosowane do danej oferty pracy, na którą aplikujesz. Warto odnieść się w nim do konkretnych wymagań pracodawcy i poprzeć je puntami w swoim dokumencie.
Dobre CV jest Twoją wizytówką i zwiększa Twoje szanse na zatrudnienie w wymarzonej firmie. Czasem warto je poprzeć listem motywacyjnym i portfolio – szczególnie w firmach związanych z grafiką czy szeroko rozumianym marketingiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>