Jak chronić specjalne pomieszczenia w firmie przez nieuprawnionym wejściem?

Access-Card

Systemy bezpieczeństwa wykorzystywane są najczęściej do monitorowania czasu pracy swoich pracowników. Elektroniczne urządzenia wykorzystują takie atrybuty jak karty magnetyczne, odciski linii papilarnych, specjalne kody, a nawet kształt naszej siatkówki. Oprócz monitorowania czasu pracy pracowników takie urządzenia mają także dodatkową funkcję- zabezpieczają pomieszczenia służbowe przed wstępem niepowołanych osób.

W każdej firmie znajduje się pomieszczenie, w którym znajdują się dokumenty wymagające szczególnego bezpieczeństwa. Są to chociażby dokumenty czy pomieszczenia służbowe, przeznaczone tylko dla personelu, pomieszczenia magazynowe czy gabinet szefa. W tym celu przedsiębiorcy wykorzystują specjalne urządzenia, które wymagają odpowiedniej obsługi.

Które z dostępnych na rynku urządzeń usprawnią bezpieczeństwo wewnątrz firmy?

Do najpopularniejszych należą czytniki kart magnetycznych. Jest to o tyle dobre urządzenie, że karty mogą dostać ci pracownicy, którzy będą uprawnieni do wstępu do specjalnych pomieszczeń. Wadą tego rozwiązania jest fakt, iż karta może zostać ukradziona, zgubiona lub dostać się w ręce pracowników nieuprawnionych do wstępu do strzeżonych pomieszczeń. Tutaj kupisz karty magnetyczne.

Kolejnym sposobem na zwiększenie bezpieczeństwa wewnątrz firmy jest wprowadzenie specjalnych bramek. Stosują one specjalną blokadę, która bez odblokowania uniemożliwi wejście na zakazaną część przedsiębiorstwa. Podobne urządzenia można znaleźć również w urzędach, na przykład w sądzie.

Skaner linii papilarnych

Skanery linii papilarnych są kolejną metodą na zwiększenie bezpieczeństwa. Jest to dokładny, trudny do oszukania system. Wykorzystuje on osobiste linie papilarne, które są wcześniej „zapisane” w systemie. To doskonały sposób na zwiększenie bezpieczeństwa w interesującej nas części przedsiębiorstwa, ograniczając grupę osób mogącą dostać się do zabezpieczonej części przedsiębiorstwa.

Oprócz tego można wykorzystać również systemy zabezpieczające wykorzystujące specjalne hasło, które znają tylko osoby do tego uprawnione.

Na rynku dostępne są inne systemy zwiększające bezpieczeństwo w firmie. Można wybrać mniej lub bardziej zaawansowane rozwiązania, jak chociażby system wykorzystujący kształt siatkówki.
W każdym przedsiębiorstwie znajduje się część, która nie jest dostępna dla wszystkich pracowników. Ważne jest, aby jedną część siedziby firmy wydzielić specjalnie na niedostępne dla wszystkich dane. Wówczas dopiero warto rozważyć odpowiednie dla firmy zabezpieczenie.

Niezależnie od tego, czy są to ważne dokumenty czy drogie sprzęty firmowe, zajmujące dużo miejsca, warto skorzystać ze skutecznych zabezpieczeń, które uchronią ważne elementy firmy przed udostępnianiem dla niepowołanych osób.

Jeśli nie jesteśmy pewni, jakie zabezpieczenie okaże się najcelniejsze w naszej firmie, zawsze można skorzystać z porady profesjonalistów, zajmujących się doradztwem i montażem takich systemów zabezpieczających. Tacy fachowcy z pewnością udzielą wyczerpujących rad odnośnie najpopularniejszych systemów zabezpieczających oraz pomogą wybrać najkorzystniejszy dla naszego przedsiębiorstwa.

Artykuł opracowano wspólnie z serwisem http://www.cardon.com.pl

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>