Internetowy biznes turystyczny w Gdańsku

th1_13255_gdansk_ratusz

Lwią część rynku gdańskiego zajmuje turystyka. Nic dziwnego – jedno z najpiękniejszych i najbardziej znanych miast, które nie jest położone daleko od morza, przyciąga turystów. Dlatego tak ważne jest, by wszystkie firmy oferujące tego typu usługi posiadały dobrze zaprojektowane i atrakcyjne strony internetowe. Są one wizytówką działalności i znacząco poprawiają relacje i wymianę informacji z klientami.

Dobrze zaprojektowana strona

Klient poszukujący idealnego miejsca na wypoczynek, swoje poszukiwania rozpoczyna w Internecie. Przegląda nawet kilkadziesiąt stron różnych firm turystycznych, próbując znaleźć najlepszą ofertę. Warto zadbać, by taką znalazł właśnie na naszym portalu. Mowa nie tylko o cenie i technicznych parametrach zapowiadanego urlopu, ale i o dobrym zaprezentowaniu własnej firmy, swojego ośrodka i planów wycieczkowych. Bardzo ważne jest zamieszczenie zdjęć z opisywanych regionów – im atrakcyjniejsze, tym lepsze.

Warto przedstawić wygląd pensjonatu, kadrę pracowniczą, a także samego właściciela. Uśmiechnięta twarz na zdjęciu z krótkim życiorysem jest elementem, który wzbudzi zaufanie u potencjalnych klientów. Wyruszając na urlop, będą dokładnie wiedzieć kogo i czego się spodziewać, a także do kogo bezpośrednio zwrócić się w razie pytań i problemów. Strona powinna być uaktualniana tak często, jak to tylko możliwe. Niech znajdą się na niej wpisy o nowych promocjach, nowych planach wycieczek, ale także o wyjątkowych wydarzeniach z samego Gdańska, w którym praktycznie co chwila organizowane są koncerty i imprezy kulturalne. To kolejny element, który może przyciągnąć turystę, a w dodatku nic nas nie kosztuje. Nie można również zapomnieć o bardzo ważnej zakładce kontaktu online z przedstawicielem firmy.

Popularne stają się konwersacje przez portale społecznościowe lub komunikatory internetowe, jeśli jednak nie posiadamy czasu na tego typu wynalazki, równie dobrze można zaprojektować zwykłe okno kontaktu mailowego. Z tym, że nie można zapominać o odpowiedziach na potencjalne zapytania. Każda wiadomość powinna zostać obsłużona, najlepiej więc sprawdzać pocztę mailową dwa albo trzy razy dziennie.

Po pierwsze – nie kłamać

Posiadanie strony internetowej jest pokusą, by niektóre fakty zatajać lub przeinaczać stan faktyczny. To najczęstszy błąd popełniany przez firmy oferujące usługi turystyczne. Nie ma sensu zamieszczać zdjęcia nie swojego pensjonatu, by tylko przyciągnąć klienta i jego pieniądze. Takie postępowanie bardzo szybko się wyda, a stracić można bardzo dużo. Jeśli jakiś plan wycieczkowy nie został uruchomiony z powodu zbyt małej liczby chętnych – lepiej jest o tym napisać wprost, niż później tłumaczyć się przed wściekłym klientem.

Można również zamieścić na stronie pozytywne opinie urlopowiczów, którzy skorzystali już z naszych usług – oczywiście za ich zgodą. Ważne jest, by byli to prawdziwi ludzie, a nie wymyśleni na potrzeby marketingu. W gruncie rzeczy bardzo łatwo jest wyłapać komentarze pisane przez tę samą osobę, która podpisuje się jako ktoś inny. Pisanie prawdy skutkuje wzrostem renomy i zaufania. Można być pewnym, że zadowolony klient powróci w przyszłym roku i poleci nas znajomym, a o to właśnie chodzi.

Profesjonalna strona

By strona wyglądała jak najbardziej profesjonalnie, warto zlecić stworzenie jej firmie zewnętrznej, która posiada już doświadczenie w tego typu inwestycjach. W Gdańsku i okolicach za podstawową stronę, a takiej właśnie potrzeba do działalności turystycznej, zapłaci się do 2 tysięcy złotych. Warto również poprosić o wykonanie jej w technologii WordPress, dzięki czemu w prosty sposób będzie można samemu ją edytować i dopisywać aktualności – bez znajomości języków programowania czy opisu stron internetowych.

Warto również skupić się na responsywności, czyli możliwości przeglądania witryny w różnych urządzeniach, również mobilnych. Coraz częściej odchodzi się od przeglądania Internetu na pecetach i laptopach na rzecz tabletów i smartfonów. W przypadku usług turystycznych, może okazać się to przydatne, gdy klient będzie chciał się z nami skontaktować z przedziału w pociągu lub własnego samochodu.

Dla osób zainteresowanych stworzeniem strony w Gdańsku polecamy serwis etworzenie.pl, który doradzał nam w kwestii turystyki internetowej. 

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>