Posiadasz swój biznes, a chcesz rozszerzyć horyzonty i trafić do nowych klientów? Sieć internetowa daje ku temu ogromne możliwości. Wydawałoby się, że jedyne czego potrzebujemy to własna strona, jednak w dobie postępującego rozwoju technologicznego i wprowadzania nowych rozwiązań, musi być to inteligentna, wyróżniająca się strona.
Czym jest inteligentna strona internetowa?
Najłatwiej można ją zdefiniować jako stronę, której wszelkie funkcjonalności odpowiadają dzisiejszym wymogom i trendom. Jeszcze 3 lata temu za jej wyjątkowość mogłoby uchodzić dostosowanie do ekranów smartfonów i tabletów, jednak i to stało się obecnie czymś zupełnie powszechnym.
Inteligentna, nowoczesna strona internetowa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom dzisiejszego konsumenta. Jednocześnie zawiera ona co najmniej jeden element będący jej wyróżnikiem na tle konkurencji i utożsamiający właśnie z tą stroną, z której się wywodzi.
Jej podstawowym założeniem jest pozyskanie i utrzymanie przy sobie klienta oraz ściśle z tym związany, jak najwyższy wskaźnik konwersji.
Jakie warunki musi spełnić strona, aby została uznana za inteligentną?
Podstawową rzeczą jest jej grafika. Musi być ona czytelna, przyjemna dla oka, przejrzysta i nowoczesna. Wszystkie treści muszą być idealnie podzielone i rozmieszczone, jednak nie należy przesadzać z ich nadmierną ilością. W tym momencie żegnamy się z rozbudowanym menu podzielonym na wiele kategorii. Kładziemy nacisk na prostotę i elegancję. Musimy również zadbać o mocny „silnik” strony. Te z nich uznane jako inteligentne muszą być szczególnie szybkie i płynne. Obowiązkowo musi być to aktualizowany portal, który potrafi zgromadzić wyłącznie najistotniejsze treści i podać je w przystępny sposób.
Kluczowe słowo „inteligentna” nabiera znaczenia dopiero w tym momencie, kiedy to rozpoczynamy wszelkie działania zmierzające do jak najlepszej komunikacji z odbiorcami. W zależności od rodzaju produktu lub usługi, którą chcemy zaoferować na swojej stronie, staramy się ułożyć projekt ciekawej historii, tak aby wcielić ją w życie i przenieść do Internetu. Żeby zapoznać się z jej każdą kolejną częścią będziemy musieli stopniowo zjeżdżać na dół strony, dlatego musi ona wzbudzać zainteresowanie od samego początku. W przeciwnym razie klient nie zainteresuje się naszą platformą i szybko z niej zrezygnuje. Pamiętajmy o tym, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie, i to od niego zależy, czy uda nam się nawiązać współpracę z odbiorcą.
W inteligentnych stronach internetowych drzemie ogromny potencjał, ponieważ możemy ułożyć historię w taki sposób, aby to potencjalny klient mógł wpływać na jej dalsze losy, które finalnie i tak doprowadzą do naszego głównego celu, czyli sprzedaży proponowanego produktu lub usługi. Chodzi wyłącznie o środki, które mogą nam to skutecznie ułatwić i przyspieszyć ten proces.
W jaki sposób taka strona może pozyskać klienta?
Klient XXI wieku jest nowoczesny i podąża za wszelkimi trendami. Musi mieć poczucie, że strona jest na wyciągnięcie jego ręki, a firma bądź przedsiębiorstwo ją prowadzące dba o jego zadowolenie i poczucie bycia na bieżąco ze wszystkimi informacjami.
Inteligentna strona internetowa nie może pozostawić swojego odbiorcy w stanie obojętnym. Poprzez działania interaktywne musi wzbudzać pozytywne emocje, zachęcać do komunikacji, odpowiadać na wszelkie pytania i zagadnienia, być zawsze o krok przed swoim klientem.
Dopiero po odpowiednim wykonaniu i skrupulatnym odniesieniu się do zasad, którymi rządzą się inteligentne strony internetowe, przy pomocy wszelkich dostępnych narzędzi będziemy w stanie tak poprowadzić działania, aby klient zdecydował się na współpracę z nami. Wymaga to czasu, cierpliwości i sporych nakładów finansowych, jednak ze względu na innowacyjność i świetlaną przyszłość tego rodzaju projektów, możemy liczyć na szybki zwrot poniesionych kosztów. Jedna rzecz nie ulega wątpliwości. Standardowe witryny www są już niewystarczające i na starcie przegrywają z takimi rozwiązaniami jak inteligentne strony.
Źródło:
- artykuł opracowano na podstawie tekstu “Inteligentne strony internetowe”