Eurotunel – czas na optymistyczne prognozy!

PrzechwytywanieDwadzieścia lat po rozpoczęciu działalności operator tunelu pod kanałem La Manche, Eurotunel, wreszcie widzi silną i dochodową przyszłość, wspieraną przez rekordowy ruch pasażerski i rozwijającą się działalność towarową.

Prawda jest taka, że bilety na Eurotunel online idą jak świeże bułeczki. Firma, dwukrotnie zmuszona do refinansowania po przekroczeniu kosztów budowy i zbyt optymistycznych prognozach ruchu, stwierdziła, że ​​skorzystała na ożywieniu brytyjskiej gospodarki w ostatnich latach i odnotowała solidne obroty. Prezes Jacques Gounon, który objął ster w 2007 roku, powiedział, że akcjonariusze mogą spodziewać się dalszego wzrostu dywidendy w tym i przyszłym roku, po 25-procentowej podwyżce do 15 centów.

Dobre czasy dla EuroTunelu – co to znaczy dla pasażerów?

Po raz pierwszy w burzliwej historii Eurotunelu można uznać, że sytuacja grupy jest bardzo zadowalająca i mogą być pewni przyszłości. Tunel łączący Francję z Wielką Brytanią prowadzi szybki pociąg Eurostar z Paryża i Brukseli do Londynu, a także pociągi wahadłowe, którym przewożą:

• samochody osobowe,
• autokary,
• ciężarówki.

Połączenie o długości 50,5 km, którego budowa zajęło prawie sześć lat i kosztowało 9 miliardów funtów (14,94 miliarda dolarów), a także życie kilku pracowników, zostało zainaugurowane przez królową Elżbietę i prezydenta Francji Francois Mitterranda 6 maja 1994 roku. Eurotunel został zbudowany bez pieniędzy podatników pod naciskiem byłej brytyjskiej premier Margaret Thatcher, pozostawiając akcjonariuszy – wielu z nich to osoby prywatne, które były zachęcane do inwestowania, oraz banki-obligatariuszy, aby ponieść ciężar jego rozwijających się kłopotów finansowych.

Koszty projektu były prawie dwukrotnie wyższe niż początkowo szacowano. Prognozy dotyczące dochodów okazały się zbyt optymistyczne, zepsuły się wahadłowce, a pożar w tunelu siał spustoszenie w listopadzie 1996 roku. Stos zadłużenia Eurotunelu doprowadził go na skraj bankructwa w 1996 r., a następnie ponownie w 2006 r., Po długiej batalii prawnej banki posiadaczy obligacji umorzyły dług w wysokości miliardów euro. Eurostar przewiózł rekordową liczbę ponad 10 milionów pasażerów, podczas gdy usługi wahadłowe Eurotunnel przewiozły 2,5 miliona samochodów osobowych i 1,4 miliona ciężarówek. Przychody Eurotunnel wzrosły o 12 procent do 1,1 miliarda euro, napędzane 16-procentowym wzrostem przychodów w kolejowej jednostce przewozowej Europorte.

Rosnąca liczba Brytyjczyków – którzy reprezentują dwie trzecie użytkowników tunelu – jeździ swoimi samochodami do promów jadących do Europy kontynentalnej, ale z drugiej strony – we Francji zaufanie konsumentów jest nadal ponure. Eurotunnel stworzy dodatkowe miejsce parkingowe w swoich terminalach i kupi trzy dodatkowe wahadłowce towarowe, aby wchłonąć ruch ciężarówek, który według niego rośnie o 3-4 procent rocznie – co niesie dodatkowe obietnice dla końcowych użytkowników tejże nowoczesnej konstrukcji na miarę XXI wieku.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>