Marketerzy często obawiają się planowania imprez firmowych – zwłaszcza dla dużych biznesów. Jest tyle rzeczy do zrobienia: wybór cateringu, znalezienie miejsca, organizacja odzieży i materiałów promocyjnych itp. Co więcej, różne osoby w firmie mogą mieć bardzo różne oczekiwania – perspektywy sprzedaży, zasięg mediów. I wszystkiego tego nie mogą tego zrobić bez pomocy całego personelu.
Jeśli zatrudniłeś agencję marketingową, aby zaplanować to wydarzenie, jesteś już na dobrej drodze do sukcesu.
Dopilnują, abyś miał:
- właściwą lokalizację,
- odpowiednie jedzenie i napoje,
- dopasowane dekoracje (spory ich wybór znajdziesz tutaj: https://nakazdaokazje.com/).
Nie oznacza to jednak, że cała praca jest w ich rękach. Od Ciebie zależy, czy wykorzystasz mocne strony swojej firmy, aby było to ekscytujące wydarzenie dla Twojej firmy i uczestników.
Najpierw ustal swoje cele i zaproś odpowiednie osoby
Twój zespół PR powinien dbać o dziennikarzy, media i osoby wpływowe, ale część pracy również należy do Twojej firmy. Nie zapraszaj najsłynniejszych lub najbardziej znanych osób, jakie możesz; zamiast tego spróbuj zaprosić odpowiednie osoby do swojej firmy. Zastanów się, czy Twoim celem jest przyciągnięcie perspektyw sprzedaży? Jeśli tak, weź swój zespół sprzedaży na pokład i zaproś jego kontakty.
Nieco więcej na temat tego, kogo zaprosić na imprezę z okazji rozpoczęcia działalności gospodarczej: zaproszenia powinny zazwyczaj wychodzić tylko do osób, które są związane z Twoją marką. Na przykład nie zapraszaj polityków, jeśli nigdy nie byłeś zaangażowany w politykę, a to, co naprawdę chcesz promować, to luksusowa marka luksusowej mody. Zamiast tego wysyłanie próśb do fajnych celebrytów może znacznie lepiej zadziałać w tym przypadku. Chodzi o to, by dotrzeć do potencjalnych wpływowych osób, które mogłyby być na tak za Twoją marką.
Influencera – wybierz ostrożnie
Może ci się wydawać, że wiesz, kim jest twój pożądany influencer, ale może się to zmienić, gdy przeprowadzisz głębsze badania na jego temat. Pamiętaj o płci i grupie wiekowej, w której są popularni, co nie jest tym samym co sektor, w którym twoja marka jest popularna.
Aby znaleźć dane demograficzne wpływowych osób, możesz użyć różnych narzędzi lub odezwać się bezpośrednio do tych osób. Większość wpływowych osób przekaże ci swoje statystyki, jeśli jest to przeznaczone do celów biznesowych.
Wybierz fajną lokalizację
Nie ma nic złego w promowaniu Twojej firmy w tym samym hotelu, co wszyscy inni – ale nie byłaby to najbardziej niezapomniana lokalizacja. Dlatego wiele marek stara się myśleć nieszablonowo, wybierając miejsce imprezy. Wybierając coś, czego ludzie nie oczekują, jesteś na najlepszej drodze do stworzenia niezapomnianych wrażeń.
Jest jednak jedna bardzo ważna kwestia przy wyborze miejsca… Zastanów się, kim są twoi odbiorcy. Następnie upewnij się, że będzie to wydarzenie, które ich przyciągnie. Kuszące jest zorganizowanie wystawnego wieczoru w prestiżowej restauracji, ale jeśli jesteś portalem społecznościowym dla nastolatków, to nie będzie najlepszy pomysł.