Czy brak zaufania ze strony czeskich biznesmenów jest do przeskoczenia? Podpowiemy

czech-republic

Marzy ci się firma w Czechach? Koniecznie zapoznaj się z tym artykułem, zanim zaplanujesz spotkanie z przedsiębiorstwem czeskim, z którym zamierzasz podjąć współpracę. Czesi lubią planować spotkania z dużym wyprzedzeniem, a sam przebieg spotkania może być dość trudny – jeśli jednak i ty przygotujesz się do niego odpowiednio na pewno możesz w efekcie liczyć na przyjaźń w interesach ze strony swoich czeskich przyjaciół.

To, że spotkanie biznesowe w Czechach trzeba zaplanować z wyprzedzeniem wynika z faktu, że Czesi nie lubią przybywać na nieprzygotowane spotkanie. Czesi są bardzo zorientowani na szczegóły i wolą przybywać na spotkaniu, czując, że mają wszystkie fakty i liczby do swojej dyspozycji. Jednak tutaj należy też pamiętać, iż piątek po południu zwykle nie jest to dobry czas, aby spróbować zorganizować spotkanie w Czechach – gdyż oddają się wtedy już innym zajęciom.

Bądź punktualny!

Ważne jest, aby przybyć na spotkanie na czas, ponieważ brak punktualności może oznaczać brak profesjonalizmu, a także w efekcie może podważyć powagę twoich intencji. W kraju, w którym wszyscy są pozornie niedowierzający we wczesnych stadiach, byłoby głupie, gdybyś obniżył sobie swoje szanse finansowe za tak prostą sprawę, jaką jest punktualność.

Nie zapomnij o wizytówkach!

Wizytówki są zwykle wymieniane na początku spotkania, chociaż nie ma szczególnego rytuału w, który wiąże się z tą wymianą. Większe znaczenie ma poświęcanie czasu zapoznanie się z tytułami i kwalifikacjami członków spotkania, dlatego warto zadbać o to, aby informacje te zostały wydrukowane na wizytówce firmy bardzo wyraźnie.

Czesi mają tendencję do niepokazywania emocji podczas spotkania biznesowego, co w połączeniu z ograniczonym językiem ciała i wyrazem twarzy może sprawić, że będzie trudno odczytać ich prawdziwe myśli i intencje. Nie wolno jednak interpretować braku emocji lub fizycznej opinii jako oznaka braku zainteresowania. Na początku spotkania często odbywa się krótka, nieco bardziej prywatna rozmowa, ale jest to pogawędka bardzo ograniczona w zakresie i długości.

Trzeba tutaj też dopowiedzieć, że zajmie to trochę czasu, zanim Czesi zaczną współpracować skutecznie z Polakami w danej firmie. Wiedza o tym, że czescy pracownicy potrzebują trochę czasu na zdobycie zaufania, jest cennym elementem strategii biznesowej. Te informacje mogą pomóc w ustaleniu oczekiwań na wczesnym etapie każdego projektu – a także wskazują na potrzebę udostępnienia zasobów i czasu, aby ułatwić proces współpracy w ramach zespołów.

Kiedy zespół zostanie założony i zacznie dobrze funkcjonować, prawdopodobnie najlepiej będzie spróbować utrzymać taki stan rzeczy przez dłuższy czas – wprowadzając nowych członków tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Tradycyjnie zespół byłby postrzegany jako grupa osób zgłaszających się do silnego lidera i – bo w czeskich firmach interakcja między członkami zespołu na tym samym poziomie równorzędnym nadal jest bardziej ograniczona. Jednak uwaga – taka natura jest mniej rozpowszechniona wśród młodszych Czechów, którzy nie byli pod wpływem polityki radzieckiej.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>