Co zrobić, by restauracja miała jeszcze więcej gości – kilka praktycznych wskazówek

 83667-640x360-giraffe640

O tym, że konkurencja na rynku gastronomicznym jest duża, nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak, jak to się dzieje, że niektóre restauracje świetnie sobie radzą i zawsze mają komplet gości, a inne ledwo przędą? Jest to pytanie, które zadaje sobie wielu właścicieli lokali oraz Ci, którzy dopiero myślą o założeniu takowego.

Z pewnością, na pierwszym miejscu należy wymienić jakość świadczonych usług – zarówno, jeśli chodzi o smak potraw, jak i obsługę w lokalu. To jeden z najlepszych sposobów na to, by klient wrócił ale także, by powiedział o nas swoim znajomym. Poczta pantoflowa to najlepszy sposób na pozyskanie nowych klientów. Gość, który będzie zadowolony z jakości świadczonych przez nas usług, kiedy kolejnym razem będzie chciał zjeść na mieście, nawet nie będzie zastanawiał się, gdzie pójść. On od razu skieruje swe kroki do naszej restauracji.

Obecny rynek bardzo mocno stoi marketingiem i reklamą.

Nawet najlepsze restauracje, które mają szerokie grono klientów, nie zapomina o tej formie promowania swoich usług. Mimo, iże nie są to tanie metody, każdy mądry szef zdaje sobie sprawę, iż to niezbędny element, by pokazać swoją obecność i utrwalić się w świadomości konsumenta. Jednocześnie, nie wystarczy zapłacić za jeden bilbord w centrum miasta, by temat uznać za załatwiony. Właściciele wielkich restauracji płacą krocie specjalistom, by Ci kompleksowo zajęli się promocją lokalu na szeroką skalę. Jeśli nasze możliwości są skromniejsze, nawet samodzielnie jesteśmy w stanie zająć się reklamą. Ważne by stworzyć całościowy plan i konsekwentnie się go trzymać.

Rynek, który oferuje tak wielką liczbę lokali gastronomicznych, może oszałamiać.

Klient nie wie, na co się zdecydować. Dlatego należy wyjść mu na przeciw i stworzyć miejsce z pomysłem. Warto prowadzić restaurację, która wyróżnia się np. kuchnią z danego zakątka świata. Restauracja, która oferuje wszystko i nic staje się nijaka. Dlatego tak wiele obecnych lokali to np. karczmy z regionalnym jedzeniem lub orientalne restauracje. Możliwości jest bardzo dużo. Istotne jest, by mieć pomysł i się wyróżnić.

Bardzo dobrym pomysłem są wszelki zniżki i rabaty dla stałych klientów. Ostatnio najpopularniejsze metody np. wśród pizzerii, to te w stylu: “dziesiąta pizza gratis” lub “zamawiając dwie duże pizze, jedna mała gratis”. Jednak możliwości w tym temacie jest wiele i zależą one tylko od naszego pomysłu i oferty, którą posiadamy.

Rodziny z małymi dziećmi szczególnie cenią te restauracje, które wychodzą na przeciw ich potrzebom.

Dostęp do specjalnych krzesełek do karmienia to już za mało. Powodzeniem cieszą się specjalne kąciki dla maluchów, które podczas oczekiwania na posiłki mogą się pobawić a rodzice swobodnie porozmawiać. Im bardziej rozbudowany taki kącik i im więcej atrakcji zapewnia, tym lepiej. W przyszłości, zadowolone dziecko samo będzie namawiało rodziców do zjedzenia w konkretnym lokalu, gdzie dobrze się bawiło. Dobrze jest także posiadać w swojej ofercie specjalne menu dla najmłodszych. Coś do wyboru – lubianego przez dzieci ale i zdrowego.

Możliwości w temacie zadbania o większą liczbę gości jest sporo. Należy jednak dostosować je do profilu swojej restauracji i swoich możliwości. Klient z pewności je doceni.

Artykuł opracowano wspólnie z firmą https://gastrok.pl/, dzięki której produktom wyposażamy profesjonalną kuchnię w restauracjach lub hotelach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>