Co powinna zawierać oferta pracy, czyli jak prawidłowo ułożyć ogłoszenie pracy gdy szukasz pracownika?

notowanie-na-kartce

Napisanie ogłoszenia o pracę, które przyciągnie potencjalnych pracowników wcale nie jest takim prostym zadaniem. Treść powinna być atrakcyjna, chwytliwa, zrozumiała, ale i konkretna. Osoba, która przegląda oferty powinna wiedzieć, czego może się spodziewać rekrutując na dane stanowisko. Jak więc prawidłowo napisać ogłoszenie o pracę?

Jak napisać ogłoszenie o pracę?

Jeśli zupełnie nie mamy pojęcia od czego zacząć pisanie oferty pracy, możemy zobaczyć jak wyglądają ogłoszenia pracodawców na https://praca.money.pl/. Warto sprawdzić jakie mają cechy wspólne i które z anonsów czyta się łatwo, przyjemnie, ale i ze zrozumieniem. Każde z nich musi mieć przemyślany schemat, dzięki któremu osoba ubiegająca się o pracę będzie wiedziała, jakiego stanowiska dotyczy dana oferta, jakie są wymagania, obowiązki, ale i profity.

Jak ułożyć ogłoszenie o pracę?

Ogłoszenie o pracę należy zacząć od napisania tytułu, w którym zostanie podane stanowisko. Niektórzy decydują się na użycie w tym przypadku języka polskiego, np. specjalista ds. marketingu, inni natomiast wolą używać słów angielskich, określając stanowisko jako Marketing Specialist itp. To, na którą formę lepiej się zdecydować zależy od danej branży. W IT, HR, marketingu czy finansach częściej można spotkać się z nazewnictwem angielskim.

Pod tytułem najczęściej zamieszcza się miejsce pracy i krótki wstęp, najczęściej dotyczący firmy, jej doświadczenia na rynku pracy. Niektórzy pracodawcy decydują się na podanie powodu, dla którego szukają nowych pracowników. Najczęściej jest to zdanie „Wraz z rozwojem firmy szukamy…” itp.

Kolejna część to opis stanowiska pracy. Warto wymienić od myślników, czym będzie miał zajmować się przyszły pracownik. Następnie pojawia się kolumna z wymaganiami. Padają w nich konkretne kwalifikacje, umiejętności, kompetencje itp., które są konieczne, by zostać zaproszonym na rozmowę rekrutacyjną. Oczywiście warto zachować umiar w opisywaniu tych wymogów. Zbyt wiele może odstraszyć potencjalnych kandydatów, a przecież nie o to chodzi.

Następną częścią ogłoszenia o pracę jest kolumna o tym, co oferuje pracodawca. W tym miejscu należy wymienić benefity wynikające z pracowania w danej firmie, np. ubezpieczenie grupowe, możliwość pracy zdalnej, pakiet medyczny czy Multisport. Niektórzy decydują się także na podanie przewidywanych zarobków netto lub brutto.

Oferta pracy – wymagane dokumenty

W ogłoszeniu o pracę koniecznie trzeba podać także wymagane dokumenty aplikacyjne. Najczęściej jest to CV i list motywacyjny. Zdarza się, że niektórzy pracodawcy podają w treści także zadania rekrutacyjne, które trzeba wykonać i przesłać razem z dokumentami. W zawodach typu grafik, web designer itp. wymagane jest także dołączenie portfolio.

Na końcu ogłoszenia obowiązkowe jest przypomnienie potencjalnym pracownikom o dołączeniu do aplikacji klauzuli o treści „Wyrażam zgodę na przetworzenie moich danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r . Nr. 101., poz. 926. ze zmianami)”. Bez tego podania mogą nie być rozpatrywane.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>