Technologie, takie jak media cyfrowe i nauka o danych, otworzyły ogromne możliwości dla przyszłych przedsiębiorców. Aby dostać pracę w firmie, która ceni innowacyjność i przedsiębiorczość, musisz wykazać się dużą wiedzą specjalistyczną przed potencjalnym pracodawcą.
Tylko 2% kandydatów przystępuje do rozmowy kwalifikacyjnej!
Każdy może odnieść sukces dzięki ciężkiej pracy i każdy może zmaksymalizować swój zestaw umiejętności, jeśli chce. Jednak nie każdemu udaje się osiągnąć swoje cele – niezależnie od tego, czy jest to znalezienie pracy w wymarzonej firmie, czy budowanie własnego biznesu. Zdaje się, że 98% osób poszukujących pracy jest eliminowanych podczas wstępnego sprawdzania CV, a tylko najlepsze 2% kandydatów dociera na rozmowę kwalifikacyjną.
Oferuj wartość w czasie rzeczywistym
Pracodawcy chcą ludzi, którzy ułatwią im życie. Chcą kogoś, kto może zaoferować ich firmie rzeczywistą wartość w czasie rzeczywistym, w przeciwieństwie do kogoś, kto obiecuje cudowne wyniki w odległej przyszłości.
Jaki jest duch przedsiębiorczości?
Jaki czynnik „to” sprawia, że Twoje CV różni się od setek innych, które widzi potencjalny pracodawca? Jakie są cechy i nastawienie potrzebne do wykazania, że masz ducha przedsiębiorczości?
Zazwyczaj te cechy są bardziej abstrakcyjne lub iluzoryczne niż to, co zwykle znajdujesz w biznesie – chodzi o to, aby zawsze być w zgodzie ze swoją pasją, mieć zdolność do ciągłego zadawania pytań, a przede wszystkim do wykonywania.
Przedstawianie tego w CV
Aby pokazać ducha przedsiębiorczości, najpierw musisz wybrać atrakcyjny format CV, który podkreśli Twoje główne mocne strony. Następnie musisz opisać osiągnięcia i doświadczenia zawodowe, aby udowodnić, że masz podstawowe cechy przedsiębiorcy.
Jest to kluczowe, ponieważ jak udowadniają eksperci z Fast Service nic nie jest tak przekonujące jak sprawdzona historia sukcesu.
Sprzedaż
Musisz więc być przekonujący i skłonić ludzi do kupowania twoich pomysłów bez manipulacji. Może to być przykład przebywania w sklepie i sprzedaży fizycznego produktu. A może napisz w CV o tym, jak z powodzeniem przekazałeś strategiczne pomysły biznesowe osobom na wyższych stanowiskach.
Niezależność
Pracodawcy chcą wiedzieć, że możesz polegać na sobie i podejmować skalkulowane ryzyko. Musisz pokazać, że potrafisz mówić o obawach, zadawać pytania, które wnoszą nowe spostrzeżenia, kwestionować status quo i pracować z entuzjazmem. Na przykład, jeśli pracowałeś w zarządzaniu łańcuchem dostaw, możesz pokazać, jak znalezienie wydajniejszego dostawcy pozwoliło na obniżenie kosztów i poprawę jakości produktu.
Zrozumienie psychologii klienta
Firma nie może istnieć bez klientów. Zatem wiedza o tym, czego chcą klienci, jest kluczem do sukcesu w biznesie. Steve Jobs był znany z obsesji na punkcie pojawiających się trendów i psychologii klienta. To pozwoliło mu opracować najlepsze interfejsy użytkownika na smartfonach i komputerach. Prawdziwy przedsiębiorca odczytuje sygnały z mediów społecznościowych i dotyka „gorących przycisków”, aby przyciągnąć uwagę i lojalność konsumentów. Nie bój się tego wykazać w swoim CV.