Hulajnogi elektryczne mają kilka różnych części, ale najważniejsze to: akumulatory, hamulce, kontroler, pokład, kierownica, światła, silnik, mostek, zawieszenie i opony – spróbujemy w dzisiejszym artykule przyjrzeć się niektórym z nich bliżej, dzięki czemu hulajnoga elektroniczna ranking będzie tematem bardziej zrozumiałym, dla wszystkich zainteresowanych.
Akumulator
Akumulatory do hulajnóg elektrycznych składają się z wielu pojedynczych ogniw, które są ze sobą połączone. Akumulatory to „zbiornik gazu” hulajnóg elektrycznego. Przechowują energię zużywaną przez silnik elektryczny i inne akcesoria, w tym światła.
Większość hulajnóg elektrycznych będzie miała zestaw akumulatorów składający się z ogniw litowo-jonowych, chociaż niektóre modele elektryczne dla dzieci i inne niedrogie hulajnogi faktycznie mają akumulatory ołowiowo-kwasowe.
Baterie są oceniane w watogodzinach, w skrócie Wh, co jest miarą ich pojemności. Pojemność akumulatora jest jednym z ważnych czynników określających zasięg hulajnogi elektrycznej. Typowy hulajnoga budżetowa będzie miała pojemność około 250 watogodzin, podczas gdy hulajnogi „potwory” mogą mieć pojemność prawie 3000 watogodzin.
Hamulce
Wysokiej jakości układ hamulcowy, jtaki jak posiada hulajnoga Techlife x9 – jest niezbędny do zachowania bezpieczeństwa i kontroli podczas jazdy tym pojazdem elektrycznym. Podobnie jak w samochodzie lub rowerze, hamulce spowalniają działanie urządzenia elektrycznego. Elektryczne hamulce hulajnóg można podzielić na dwie kategorie:
-
mechaniczna
-
elektroniczna.
Mechaniczne układy hamulcowe to takie, które polegają na fizycznym mechanizmie spowalniającym hulajnogę i są to: hamulce tarczowe, bębnowe i nożne. Elektroniczne układy hamulcowe polegają na wykorzystaniu samego silnika do hamowania i obejmują ściśle elektroniczne i regeneracyjne układy hamulcowe. Zazwyczaj mechaniczne układy hamulcowe zapewniają znacznie silniejsze hamowanie niż układy elektroniczne. Jednak systemy elektroniczne korzystają z tego, że nie wymagają okresowych regulacji ani konserwacji.
Wiele hulajnóg będzie miało kombinację zarówno elektronicznych, jak i mechanicznych układów hamulcowych. Ze względów bezpieczeństwa zalecamy hulajnogi z co najmniej dwoma układami hamulcowymi na wypadek awarii jednego z nich.
Kontroler
Regulator prędkości wysyła moc do silnika na podstawie sygnału wejściowego akceleratora. Kontroler prędkości to element elektroniczny ukryty głęboko w hulajnodze, który kontroluje przepływ prądu z akumulatora do silnika. Zwykle wyglądają jak prostokątne metalowe puszki z wieloma drutami. Metalowa obudowa służy jako synchronizacja ciepła. Sterownik odbiera sygnały wejściowe z pedału przyspieszenia i (elektronicznego) hamulca i przekształca je w prąd przesyłany do silnika.
Kontrolery są oceniane na podstawie napięcia i prądu, które są w stanie regulować. Hulajnogi z mocniejszymi silnikami będą miały sterowniki o wyższym maksymalnym napięciu i wyższym maksymalnym prądzie znamionowym. Kontrolery są jedną z najbardziej niedocenianych części skutera elektrycznego, ponieważ przez większość czasu cicho wykonują swoją pracę.