Zaplecze kuchenne w biurowcu – jak odpowiednio zadbać o higienę?

kitchen-in-world-kitchen-chicago

Innowacyjne i nowoczesne firmy zwracają szczególną uwagę na konstrukcję wewnątrz ich przestrzeni biurowych. Wiedzą, że stymulujące otoczenie prowadzi do zmotywowanych, zaangażowanych i ostatecznie bardziej produktywnych pracowników. W zapleczu kuchennym w biurowcach można zauważyć przejście z ciasnej, szarej stołówki z drewnianymi stołami i niewygodną ławką do stworzenia ciepłego, serdecznego miejsca spotkań ze sprzętem ze szczotkowanej stali nierdzewnej i hokerami do siedzenia.

Każdy musi zrobić sobie przerwę od pracy. Szansa na to, by odejść od biurka, zjeść w spokoju lunch lub przekąskę, może więcej niż raz dziennie, wlać gorącą filiżankę kawy do ulubionego kubka to ważna rzecz. Wycieczki te mogą być bardziej relaksujące i energetyzujące, jeśli tym miejscem jest wspólna kuchnia lub bistro, które zostało zaprojektowane specjalnie do tego celu.

Jednak najważniejsze jest to, by w takim miejscu panowała czystość! W odniesieniu do utrzymania higieny w takim miejscu przygotowaliśmy kilka ważnych rozważań. Pomyśl o tym, jak pracownicy będą korzystać z zaplecza kuchennego. Czy oni będą tam przygotowywać i gotować? Jest to naturalny proces samoobsługowego wytwarzania żywności, gotowanie, serwowanie, a następnie czyszczenie. Jeśli zaplecze kuchenne w biurowcu będzie mieć taki charakter musisz wszystko tak zagospodarować, by kwestia utrzymania higieny w tym miejscu nie była zaniedbana.

Wyposażenie

pobrane (2)Jaki sprzęt trzeba będzie dostosować do potrzeb pracowników? Jeśli będzie to kwestia przechowywania żywności, trzeba mieć jedną lub dwie małe lodówki. Zaplecze kuchenne będzie prawdopodobnie potrzebować kilka dodatkowych urządzeń do gotowania, np. kuchenka gazowa, piekarnik, toster i ekspres do kawy. I nie zapominaj, o zmywarce do naczyń! Aby było naprawdę higieniczne być może potrzebne będą dwie małe w zależności od ilości brudnych naczyń, żeby nie „kwitła” góra brudnych naczyń w biurowym zlewie. Zdecyduj, jakiego sprzętu ci potrzeba.

Układ a kwestia higieny

Teraz, gdy masz już listę podstawowych urządzeń, można zaprojektować plan zaplecza, biorąc aspekt higieny pod uwagę. Będziesz musiał zaplanować sporo miejsca na umywalkę. Teraz trzeba także rozważyć, ile miejsca jadalnym można dostarczyć w tak dysponowanej przestrzeni, by wszystko miało miejsce i był zachowany porządek.

Meble i wyposażenie

Czas pomyśleć o oświetleniu, miejscu do siedzenia, powierzchni szafek i szuflad. Wybierz je tak, aby były wykonane z materiałów, które są łatwe do czyszczenia i utrzymania w czystości. Ułatwi to pracownikom proces ich czyszczenia, który jest zazwyczaj najmniej przyjemną częścią posiłku. Oświetlenie powinno być ustawione najbardziej na obszar przygotowania żywności.

Pamiętaj, że jest to miejsce spotkań w czasie przerwy, i jednocześnie funkcjonalny pokój w którym można spokojnie zjeść obiad. Dlatego tak ważne jest, by to środowisko pracy było zawsze jasne, czyste i pachnące. Aspekt higieniczny ma zasadność w odniesieniu do całej przestrzeni w biurowcu, ale w żadnej innej nie jest to aż tak newralgiczne jak właśnie w tym miejscu.

Ciekawym pomysłem na utrzymanie czystości w firmie (np. warsztacie samochodowym) są też myjki warsztatowe. Ciekawe modele oferowane są w sklepie http://www.ekotu.pl/pl/c/Myjki-warsztatowe/174

1 Komentarz

  1. Berka pisze:

    U nas w firmie zamontowali w tym roku zlewozmywaki granitowe i przyznam szczerze, że utrzymać na nich porządek to pestka. W dodatku wyglądają bardzo szykownie. Śmiało mogę polecić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>