Telefon służbowy – w jakich okolicznościach możesz się go domagać?

MDM

W wielu firmach wykonywanie obowiązków zawodowych ma miejsce poza siedzibą firmy, a pracownicy poruszają się najczęściej gdzieś w terenie. W takiej sytuacji to do zadań pracodawcy należy zadbać o to, by pracownik był wyposażony we wszystkie niezbędne akcesoria, potrzebne do wykonywania codziennej pracy.

Osoby pracujące poza siedzibą firmy powinny być wyposażone przede wszystkim w samochody służbowe, dzięki której będą mogły bez problemu dojechać do klienta. Najczęściej samochodami służbowymi poruszają się pracownicy działów handlowych, którzy na co dzień muszą robić wiele kilometrów. Ale samo auto nie wystarczy – potrzebna jest również dobra komunikacja, nie da się więc w takich warunkach funkcjonować bez telefonu służbowego. Pracownik ma prawo domagać się go od pracodawcy, gdyż nie ma żadnego obowiązku, aby korzystać z prywatnego telefonu podczas wykonywania obowiązków zawodowych.

Pracownik nie musi używać w pracy prywatnego telefonu

Pracownicy nie muszą korzystać z pracy z własnych telefonów, a bardzo często także nie chcą. Zależy im bowiem na oddzieleniu życia prywatnego od zawodowego i nie chcą podawać swoich numerów telefonu osobom, z którymi pracują lub mają kontakty zawodowe. Posiadanie telefonu służbowego umożliwia również jego wyłączenie poza godzinami pracy, dzięki czemu nie trzeba w wolnym czasie odbierać służbowych telefonów i przejmować się problemami zawodowymi wtedy, gdy należy cieszyć się wspólnymi chwilami z rodziną. Jeśli pracodawca ma wielu pracowników, którzy pracują poza firmą, powinien zadbać o dobre i korzystne usługi operatorów komórkowych. Z tym nie powinno być problemu, gdyż z roku na rok operatorzy coraz bardziej rozbudowują swoją ofertę przeznaczoną dla firm. Można więc podpisać bardzo atrakcyjne umowy na kilkanaście czy kilkadziesiąt telefonów, a koszty zdecydowanie będą niższe niż podpisanie oddzielnej umowy na każdy telefon z osobna.

Na co zwracać uwagę przy zawieraniu umowy?

Zanim właściciel firmy zdecyduje się na konkretnego operatora komórkowego, powinien spędzić nieco czasu na zapoznaniu się z ofertą poszczególnych firm oraz porównaniu korzyści, jakie płyną z posiadania telefonów właśnie u nich. Dobrze jest również zapoznać się z opiniami na temat konkretnych operatorów. Chodzi nie tylko o jakość usług czy poziom kosztów, ale również o to, jak często zdarzają się problemy i usterki oraz w jaki sposób i w jakim czasie są one usuwane. Awaria Orange czy każdej innej sieci może się zdarzyć w wielu sytuacjach, często też w przypadku, gdy operator nie jest wcale winny. Problemy z siecią może bowiem powodować nawet kiepska pogoda. Bardzo ważne jest natomiast podejście operatorów do tego typu usterek oraz prędkość ich naprawiania. Kto korzysta w pracy z telefonu, zależy mu bowiem na bezproblemowym użytkowaniu, a każda przeciągająca się awaria oznacza brak kontaktu z klientem, a co za tym idzie – problemy w sprawnym funkcjonowaniu firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>