Social media w firmie – jakie treści najlepiej publikować na publicznym profilu?

human-3175027_640

Chciałbyś wprowadzić swoją firmę do świata social mediów, lecz nie wiesz jakie treści wzbudzą zainteresowanie użytkowników? A może już działasz w sieci, ale bez widocznych rezultatów? Koniecznie poznaj nasze pomysły, jakie to treści publikować na publicznym profilu firmy. Może akurat wśród nich znajdziesz inspirację dla siebie.

Jeśli chcesz, by Twoja firma cieszyła się powodzeniem w social mediach, to czeka Cię nie lada wyzwanie. Musisz dokładnie zastanowić się nad tym, co zamierzasz publikować na publicznym profilu firmy. Dlaczego? Tylko ciekawe treści mogą przyciągnąć uwagę odbiorców. Co w takim razie publikować w mediach społecznościowych, aby zwiększyć zasięgi? Musisz wykazać się kreatywności, gdyż publikowanie podobnych tematycznie postów może szybko znudzić Twoich odbiorców i obserwatorów profilu. Co oczywiście odzwierciedlenie będzie miało na mniejsze zasięgi postów, mniej komentarzy, laików, czy kliknięć w udostępniane na social mediach linki. W najgorszym wypadku możesz także stracić fanów, którzy przestaną obserwować profil Twojej firmy. Jakie zatem treści powinieneś publikować? Poniżej znajdziesz kilka naszych pomysłów.

1. Udostępniaj ciekawe statystyki

Trafiłeś ostatnio na ciekawe statystyki dotyczące branży, w której działa Twoja firma? Podziel się nimi ze swoimi odbiorcami. Statystyki z reguły wzbudzają zainteresowanie i kuszą, żeby je dalej udostępniać. Poza tym takie statystyki potrafią też zapoczątkować ciekawą dyskusję w sekcji komentarzy, co dodatkowo wpłynie na zaangażowanie Twoich odbiorców.

2. Pytaj odbiorców o opinię

Wypuściłeś na rynek nowe produkty/usługi? Zapytaj swoich odbiorców, czy już mieli okazję się z nim zapoznać. Co o nich sądzą? Czy coś by zmienili? W ten sposób po raz kolejny zwiększasz zaangażowanie swoich odbiorców, ponieważ automatycznie po przeczytaniu takiego pytania, od razu przechodzimy do tego, by udzielić odpowiedzi.

3. Obalaj mity o swojej firmie oraz branży

Rzetelna informacja to klucz do budowania relacji w mediach społecznościowych. Staraj się uczyć i przestrzegać swoich odbiorców np. przed powielanymi mitami dotyczących wyboru produktów/usług z Twojej branży. Co więcej, pokazujesz w ten sposób, że Twoja firma jest profesjonalna i doświadczona. Jednak bądź ostrożny i wykorzystuj tylko rzeczowe argumenty, które zachęcą do dyskusji Twoich obserwatorów.

4. Pokaż swój profesjonalizm

W jaki sposób najlepiej zaprezentujesz odbiorcom, że mają do czynienia z profesjonalną firmą? Podziel się z nimi swoją wiedzą. Bazując na swoim doświadczeniu, z pewnością możesz podsunąć kilka wskazówek, które mogą okazać się przydatne dla Twoich odbiorców. Przykładowo jako producent telefonów możesz powiedzieć, że najczęstszą przyczyną zawieszania się telefonu jest przeładowana aplikacjami pamięć RAM. Jak to szybko sprawdzić? Wejdź w ustawienia swojego telefonu i sprawdź, ilość pozostało wolnej pamięci. Jeśli jest bliska 90%, to należy ją zwolnić poprzez usunięcie zbędnych aplikacji.

Artykuł powstał przy współpracy ze stroną socialpress.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>