Prowadzisz firmę? Sprawdź popularne reklamy typu Outdoor

kitkat_outdoor

Reklamy typu outdoor to forma reklamy zazwyczaj kojarzona z wielkim formatem, umiejscowione zazwyczaj w miejscu największego ruchu. Może mieć formą aktywną, taką jak mieniące się światła oraz pasywną, taką jak plakat. Taka forma reklamy odgrywa istotną rolę w dziedzinie reklamy.

Reklamy Outdoor

W przeciwieństwie do innych jej form nie dąży do przekazania jak największej formy przekazania informacji, ale do szybkiej identyfikacji produktu. W wyniku tego reklama outdoorowa wykorzystuje minimum słów przy maksimum symboli. Czasem na takiej reklamie można znaleźć jedynie nazwę firmy, kojarzącą się od tej pory z danym produktem. Innym rozwiązaniem jest również wykorzystanie zasady stopniowego napięcia- pierwsza z reklam jest pełna tajemniczości, którą rozwiewa z czasem kolejna seria reklam, w reklamie nosi to nazwę teaser. W obecnej sytuacji technika umożliwia zastosowanie różnych technik, skutecznie przyciągających wzrok. Może to być coraz popularniejsza reklama 2D lub 3D, często wystająca spoza formy plakatu, reklama typu day&night, czyli widoczna zarówno w dzień, jak i w nocy. Dość nową alternatywą jest również możliwość wyświetlenia reklamy na chodniku, budynkach czy w powietrzu.

Jak zaprojektować dobrą reklamę

Reklamy typu outdoor doskonale sprawdzają się podczas wprowadzania nowych produktów na rynek. Aby jednak reklama ta przyniosła oczekiwany skutek, należy ją w odpowiedni sposób zaprojektować. Warto jest stosować się do wspomnianej wcześniej zasady, czyli jak najmniej słów na korzyść symboli i przyciągania wzroku.

Całość musi być przemyślana, aby trafiła do odbiorcy i zapadła w pamięć. Warto zwrócić uwagę na takie szczegóły, jak kolorystyka, która powinna nie tylko nawiązywać do reklamowanego produktu, ale również przyciągać wzrok, chociażby na zasadzie przeciwieństw kolorów- na przykład czerwień- zieleń. Podobna zasada dotyczy czcionki. Powinna być widoczna, a rozmiar i czcionka napisu nie może utrudnić przeczytania napisu.

Zalety outdooru

Reklamy typu outdoor są obecnie jednym z najpopularniejszych nośników informacji. Często traktowany jest przez reklamodawców jako główny środek reklamy, z racji tego, że dociera do osób, które nie odbierają reklam w innych formach. Do głównych zalet takiej reklamy jest szerokie grono odbiorców, długotrwałe działanie oraz relatywnie niskie koszty. Plusem jest również to, że reklama typu outdoor może przybrać wiele różnych form, od znanych plakatów, poprzez billboardy, citylighty, czyli podświetlane reklamy na przystankach, diapazony, mobile, czyli dwustronne reklamy ciągnięte przez taksówkę i wiele innych.

Dodatkowym plusem tego typu reklam jest również pozytywny wpływ na markę, bowiem reklamy typu outdoor skutecznie kształtują naszą opinię o danej marce, dzięki prostemu przekazowi. Ponadto reklama tego typu ma działanie długofalowe, bowiem towarzyszy ona odbiorcom przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Towarzyszy więc ona na każdym etapie zakupu, począwszy od podejmowania decyzji, aż do momentu po zakupie.

Autor artykułu:
Artykuł na temat reklamy outdoor przygotowała firma specjalizująca się w produkcji billboardów.
Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Powiązane tematycznie artykuły

1 Komentarz

  1. Lajka pisze:

    Ja tam wolę klasyczne i tanie reklamy. Klasyczne czyi nadruki na koszulkach, czapeczkach itp. Ostatnio zamówiłem pakiet T-Shirtów z nadrukiem naszych usług w firmie http://www.haftynadruki.pl/. Zapłaciłem grosze a firmę reklamują mi nieświadomie (albo i świadomie) pracownice :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>