Praca sekretarki – co warto wiedzieć pracując w tym zawodzie?

business-woman-working-office-printer-attractive-blond-machine-45367617

Chociaż z pracą sekretarki kojarzy się wiele mitów, nie zawsze pochlebnych, to sekretarka na co dzień odpowiedzialna jest za wiele ważnych funkcji umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie każdej firmy. Obecnie sekretarki odpowiedzialne są za prawidłowe funkcjonowanie nie tylko sekretariatu, ale również prowadzenie dokumentacji czy kontakt z klientami. Dlatego też kandydatkom na to stanowisko stawia się wysokie wymagania, natomiast wynagrodzenie za objęcie tego stanowiska jest całkiem niezłe.

Podstawowe obowiązki pracy sekretarki

Do podstawowych obowiązków sekretarki należy min. przyjmowanie i obsługa poczty przychodzącej i wychodzącej, kontakt z klientami firmy, obsługa maila firmowego czy współpraca z przełożonym. Chociaż nie ma konkretnego wykształcenia, które można wymagać od kandydatki do podjęcia pracy na tym stanowisku to coraz częściej osoby pracujące jako sekretarki są absolwentkami studiów wyższych z zakresu zarządzania czy administracji, co ułatwia nie tylko otrzymanie pracy, ale również odpowiednią organizację pracy. Praca na stanowisku sekretarki oprócz odpowiednich umiejętności wymaga określonych cech charakteru, które umożliwią umiejętną organizację pracy. Etat osoby zajmującej się funkcjonowaniem firmy wymaga dokładnej organizacji pracy, często pod presją czasu czy stresu, znajomości programów komputerowych, a często również księgowych.

Przeciętny dzień pracy sekretarki

Chociaż najważniejsze obowiązki sekretarki kręcą się wokół organizacji formalnej części przedsiębiorstwa, to nierzadko sekretarka zajmuje się również przyziemnymi sprawami, jak dokonywanie zakupów do firmy czy załatwianie różnych, nie zawsze typowo biurowych obowiązków. I z racji tego, że główna część obowiązków sekretarki kręci się wokół biura, to często wykonuje ona obowiązki związane z obsługą ksero- nie tylko przy generacji dokumentów, ale również podczas dbałości o funkcjonowanie biurowego sprzętu, zakup zamienników czy umówienie fachowca do potrzebnych napraw. Nie zawsze jest to typowo kobiece zajęcie, dlatego też warto jest zdobyć dodatkową wiedzę na ten temat, dzięki czemu unikniemy nieprzyjemnych, nieprzewidzianych sytuacji w pracy. Jeśli więc jesteś z drukarką w pracy za pan brat i chcesz jak najdłużej cieszyć się dobrą jakością funkcjonowania sprzętu, to koniecznie przeczytaj więcej o drukarkach.

Sekretarka także od spraw specjalnych

Często sekretarki zajmują się niekonwencjonalnymi obowiązkami, wykraczającymi poza ich codzienną pracę. Chodzi na przykład o organizację szybko zorganizowanych spotkań zawodowych, wyjazdów służbowych szefa czy załatwianie innych formalności, które nie zawsze leżą w gestii pracownicy sekretariatu, a dodatkowo wymagają szybkiej i sprawnej organizacji. Z tego właśnie względu osoby zajmujące stanowisko sekretarki powinny posiadać takie cechy charakteru jak wysoka organizacja własnej pracy czy umiejętność pracy pod presją czasu, co z pewnością ułatwi wykonywanie codziennych obowiązków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>