Praca jako Copywriter – tworzenie nazw towarów na podstawie Owocnych

img_copywriting

Atrakcyjna i chwytliwa nazwa tworzonej marki jest najważniejszym jej elementem. W dużej mierze, to właśnie ona zadecyduje o sukcesie produktu i firmy. Mało jest tak trudnych zadań, jak wymyślenie właśnie tych kilku liter, które pojawią się na wszystkich naszych szyldach. Całe szczęście, można skorzystać z usług doświadczonych specjalistów, którzy znają pewne sztuczki i wiedzą, co na rynku może odnieść sukces. Takie właśnie usługi oferują Owocni.

Podstawa sukcesu

Na stronie internetowej Owocnych można odnaleźć wiele marek, które zostały wymyślone z ich pomocą. Krok po kroku można dowiedzieć się, jak powstawały i co złożyło się na właśnie ten wybór. Nazwa musi posiadać trzy najważniejsze cechy – prostotę, łatwość zapamiętywania i ponadczasowość. Do dyspozycji mamy słowniki wszystkich języków świata, a także własne słowotwórstwo.

To wszystko nie sprawia jednak, że zadanie staje się prostsze. W świcie marketingu panuje bardzo prosta zasada, mówiąca, że mniej znaczy lepiej i więcej. Takie właśnie powinny być najbardziej atrakcyjne nazwy. Składające się z jednego, maksymalnie dwóch krótkich słów, które kojarzą się z działalnością firmy i są łatwe do zapamiętania.

W bardzo prosty sposób można przeprowadzić test naszego wyboru, zdradzając hasło znajomym i pytając o nie ponownie za jakiś czas. Jeśli nikt nie był w stanie go powtórzyć, to znaczy, że trzeba myśleć dalej. Tak właśnie wygląda tworzenie marek za pomocą Owocnych. Nie ma szybkich i łatwych procesów twórczych. Wszystkie decyzje są podejmowane w oparciu o wyczerpujące analizy.

Słowotwórstwo

Tworząc nazwę, nie trzeba korzystać z polskich słów. Można wykorzystać słownictwo jakiegokolwiek języka, nawet martwego, takiego jak łacina. Można również nie wykorzystywać żadnego i stworzyć markę składając ze sobą przypadkowe litery.

Nie ma jednej, optymalnej drogi, by wymyślić nazwę posiadającą potencjał. Decydując się jednak na taki szyld, warto zwrócić uwagę, jak reagują na niego inni ludzie. Czy pytają o powtórzenie lub przeliterowanie, a może od razu zaczynają jej używać? To niezwykle ważne. Po pewnym czasie, nazwa rozpoczyna swoje własne życie i zaczyna krążyć po różnych źródłach informacji. To już ten etap, z którego nie ma powrotu, a zmieniając markę, równie dobrze można zmienić całą firmę. Warto zastanowić się również, w jaki sposób najczęściej, klienci będą mieli z nią kontakt.

Głównie są to źródła pisane, trzeba więc zdecydować się na hasło, którego wymowa nie będzie odbiegała znacząco od pisowni. W przeciwnym wypadku, może dojść do nieporozumień i całkiem przypadkiem powstaną dwie nazwy, które opisują ten sam produkt. Wystrzegajmy się także haseł opartych o współczesny język slangowy, gdyż za kilka lat może być on kompletnie niezrozumiały dla odbiorcy.

Dostępność

Jest jeszcze jeden bardzo ważny aspekt, który przemawia za skorzystaniem z usług namingu Owocnych. Bardzo ciężko jest stworzyć coś kreatywnego i wyjątkowego, na co nikt inny do tej pory nie wpadł. Stąd, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wymyślona przez nas nazwa już została w jakiejś formie stworzona. O ile jest to kompletnie niezobowiązujący żargon, pół biedy.

Gorzej jest, gdy została już zastrzeżona przez inną firmę albo domena o interesującym nas adresie została już zajęta. Wtedy, nie można wykorzystać takiej nazwy pod groźbą jej zmiany i wypłacenia ewentualnego odszkodowania dla pierwotnego twórcy. Proces poszukiwań swojej potencjalnej marki w Internecie oraz rejestrach firm i patentów jest żmudne, trudne i czasochłonne. Decydując się na pomoc z zewnątrz, prowadzoną chociażby przez Owocnych, takie ryzyko maleje do zera. W ramach swoich usług, wszystkie takie ewentualne problemy i niejasności zostaną sprawdzone i zlikwidowane.

Otrzymamy rezerwację interesującej nas witryny internetowej, wstępną reklamę oraz pewność, że nasz szyld jest unikalny i jedyny w swoim rodzaju. Nawet jeśli tak by nie było, to nie zlecający ponosi za to odpowiedzialność. Warto więc przemyśleć takie rozwiązanie i otrzymać końcowy, atrakcyjny produkt, na którym można będzie budować pozostałe walory firmy.

Pomoc w opracowaniu poradnika zawdzięczamy firmie Owocni – zajmujące się Namingiem 

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>