Porady dla właścicieli stacjonarnych sklepów z rowerami: jak pozostać na rynku w dobie sprzedaży online?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sklepy z rowerami muszą być kompleksowe. Są ośrodkiem wycieczek grupowych, spotkań i oczywiście, opowieści o tym, kto był szybszy na jakim szlaku i kto miał najlżejsze usprawiedliwienie za bycie najwolniejszym. Sklepy te mogą być niesamowitymi źródłami mądrości i motywacji. Często pasja rowerowa zaczyna się właśnie w takich sklepach. Są oczywiście dobre i złe porady dla rozkręcenia takiego biznesu, ale to ostatecznie zależy od ciebie – dowiedzieć się, które są tymi właściwymi i jak najlepiej je wykorzystać.

Oto kilka wskazówek, jak najlepiej wykorzystać możliwości stacjonarnego sklepu z rowerami.

Twój lokalny sklep powinien być schronieniem, gdzie miejscowi rowerzyści spotykają się i cieszą się wspólnymi zainteresowaniami. Twój sklep musi być ambasadorem nowoczesnej kultury rowerowej.

Zaangażuj klientów!

Zachęcaj każdego rowerzystę do zrozumienia podstawowych zasad mechaniki rowerów. Musisz jednak znać ich ograniczenia i dlatego przygotuj się na to, że wiele osób przychodzi do lokalnego sklepu po pomoc lub po to, by uzyskać poradę, a nie by kupić rower. Nie bój się tego, bądź serdeczny i pomocny – w ten sposób zbudujesz dobrą atmosferę i dobre imię wokół swojego sklepu. Z takiego podejścia korzystają też sklepy online, a http://bikesquad.pl/rower-crossowy-damski-meski-do-1500-ranking-opinie/ jest tego najlepszym przykładem.

Czysty wygląd

Znakiem dobrego sklepu jest dbałość o szczegóły podczas prezentowania rowerów, akcesoriów i innych kolarskich produktów. Jeśli potrafisz utrzymać porządek na podłodze, w oczach klientów istnieje duże prawdopodobieństwo, że twój sklep jest równie dobrze zorganizowany „za kulisami”, przez co będzie dużo chętniej kupował w takim sklepie.

Cena wiedzy

Możesz umieścić cenę na rowerze lub oponie, ale nie możesz umieścić ceny na wiedzy i doświadczeniu. Wraz ze wzrostem sprzedaży online sklepy stacjonarne muszą polegać na zdolności dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem, przy równoczesnym pozostaniu na powierzchni i oferowaniu unikalnych usług.

Sprawdzaj dwukrotnie

To odnosi się do sklepów, w których oprócz sprzedaży oferowany jest serwis. Nawet jeśli wykonujesz większość swoich prac samodzielnie, warto wziąć rower raz w roku, aby uzyskać drugą opinię od zaprzyjaźnionego fachowca. Czasami inny zestaw oczu może złapać rzeczy, których mógłbyś nie nie zauważyć.

Szanuj pracowników

Najczęściej zadawane pytanie w sklepie rowerowym to: „Ile to kosztuje?” Jasne, że wszyscy pracujący w sklepie lubią jeździć, ale są tam również, aby zarabiać. Jeśli nie zarabiają, nie będą w biznesie. To tak proste. Praca wymaga czasu, a czas to pieniądz. Pracownicy sklepu zarabiają niewiele na skromne życiem, a także nie dostają części lub rowerów za darmo. Pamiętaj o tym jako właściciel zapewniając im godne warunki i płace, na które zasługują.

Sklepy nie zawsze są gotowe sprawić, że każdy rowerzysta był szczęśliwy za każdym razem, ale ich właściciele powinni być gotowi próbować to osiągnąć. Droga do rozwoju i aspiracja, by stać się ekskluzywnym sklepem to pamiętanie o oferowaniu klientom doświadczenia, jakiego nie dostaną nigdzie indziej, a na pewno nie w sklepie online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>