Czy wciąż opłaca się prowadzić biznes internetowy na Allegro?

Home-Business

Allegro, dla wielu utożsamiane z zakupami w sieci, to miejsce gdzie możesz rozpocząć lub rozwinąć swój biznes internetowy. Jednak czy ten gigant, a wręcz monopolista polskiego rynku to dobry partner dla Twojej firmy?

Allegro: tu zarabia się miliony

Dzięki niemal natychmiastowemu dostępowi do Klientów z całej Polski, liczonych w milionach, na Allegro można rozpocząć sprzedaż swoich produktów na dużą skalę „od zaraz”. Tak duży rynek to oczywiście ogromna konkurencja, ale także jeszcze większy potencjał do osiągania ogromnych zysków.

Szczególnie zauważyć można to było przynajmniej kilka lat wstecz, a jeszcze bardziej na początku istnienia Allegro, kiedy szerokopasmowy Internet dopiero wkraczał do Polski. Wtedy też Allegro utożsamiane było z zakupami w Internecie, a robienie ich gdzieś poza nim zbliżało nas do granicy szaleństwa i niebezpieczeństwa. Każdy kupował (tylko) na Allegro. Dziś ten trend się zmienia, ale mimo to Allegro wciąż utrzymuje pozycję lidera.

Na Allegro jest ogromna konkurencja

To co charakteryzuje dzisiejsze Allegro – w porównaniu z tym sprzed lat – to jeszcze większa, a dziś ogromna konkurencja. Praktycznie w każdej branży, natknąć się można na wielkich i niezwykle silnych konkurentów którzy starają się zdominować rynek. I nierzadko robią to ceną, bo to kryterium, które dla potencjalnych klientów na Allegro liczy się często najbardziej. Co gorsza, samo Allegro otwarło nie tak dawno swój własny sklep, na którym promuje i sprzedaje najbardziej pożądane produkty. Jak zatem widzisz, na Allegro działają naprawdę silni gracze, których będzie ci ciężko pokonać. Musisz dysponować tanimi dostawcami i bardzo dobrym produktem, inaczej nie masz żadnych szans.

Na Allegro jest… bardzo drogo

O ile możesz pokonać konkurencję, okazać się sprytniejszy, oferować niższe ceny, lepiej promować swoje produkty, po prostu sprzedawać więcej, o tyle matematyki nie oszukasz. Allegro – prześmiewczo nazywane Alledrogo, jest… drogie. I nie chodzi o ceny produktów dla klientów, ale o opłaty, które potrafią zniszczyć całą marżę. Może się okazać, że konkurując ceną będziesz działał na granicy opłacalności.

Dla przykładu: wystawiasz na sprzedaż przedmiot w dziale „Elektronika” – za wystawienie i wypromowanie produktu zapłacić możesz około 20 złotych, choć wcale nie jest to najdroższa opcja. Przedmiot sprzedasz za 1000 zł, a Allegro naliczy sobie do tego 10% prowizji (!), wobec czego musisz uregulować rachunek na 120 zł dla Allegro. Tobie zostanie 880 zł, a przecież też musiałem za ten przedmiot zapłacić. Gdzie tu Twój zysk?

Allegro to dobry pomysł, jeśli masz również inne

Allegro jest dobrym pomysłem dla Twojego biznesu internetowego, jak forma dodatkowe źródła pozyskiwania klientów. Znacznie gorzej możesz na tym wyjść, jeśli cały swój biznes chcesz oprzeć na sprzedaży na Allegro. W takim wypadku nie tylko może cię pokonać konkurencja, ale twoje zyski mogą być znikome.

Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: http://jaki-biznes.pl/czy-oplaca-sie-sprzedawac-na-allegro/

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

1 Komentarz

  1. Angelika pisze:

    Być może jest drogo na allegro, ale i popularność tej strony internetowej nie jest już taka jak kiedyś. Podejrzewam, ze strzelili sobie w kolano, promując “tablicę”… :) Jeśli jednak chcecie sprzedawać wciąż na allegro, proponuję dawać prezenty do drogich towarów, np. usbprezent.pl Gdybym miała kupić np. drukarkę do której dodają fajnego pena, niż samą drukarkę, zgadnijcie co bym wybrała?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>